• Fommpen

Någon med en 1åring som behärskar Duplo?

Jag ska på 1-års kalas snart. Tänkte att jag skulle köpa Duplo i pressent. Men på leksaksäffären står det 2+ på de flesta lådorna (fanns nån från 1½år)
    Men kan man köpa det till en 1åring? Eller är det alldeles för tidigt?

• Svar på tråden Någon med en 1åring som behärskar Duplo?
  • Akina

det finns större klossar som ser ut som duplo som är lättare för de minsta att hantera och bygga med, finns på BR och Toys R us tex...

• dorothea

Klart du skall köpa duplo. Bitarna kan han/hon snart sätta ihop. Annrs kan man ju alltid kasta dem i golvet eller bita på dem.

• Dino78

Jag tror det är lite tidigt, iaf om det ska användas på "rätt" sätt. Det är säkertroligt att sitta och tugga lite på bitarna som 1-åring men just att bygga och så är det nog lite för tidigt.
    Min tjej fick det i julklapp (hon fyllde 2 sen i april) och det var inga problem för henne då.

DIF i själ och hjärta
  • LittleRedRidinHood

min 1- åring leker med duplo. han tycker det är jättekul och fixar att få ihop bitarna.

• mammatillpojkar

nicolas fick massa duplo när han fyllde 1 år som han lekte med

• Pia74

Min stora fick duplo i 1-års present och hon älskade att riva och plocka isär det pappa byggde.

Nu har vi hängt ihop i 13 år var av 5 som gifta. Skål älskling.
  • Cissela

Hannah har byggt länge med sitt duplolego (är 1 3/4 år) men har inte förrän de sista tre fyra månaderna behärskat det ordentligt, men hon tyckte det var kul långt innan!

• Fommpen

Tack för alla svar! Tar nog och köper ett par lådor. Gör ju inget om nån annan också ger det! Det går väl inte att få för mycket av!?

• annmi

Mitt BarnBarn är dryga 1 år & Behärskar Duplo..
    Mycket Bra present tycker jag

• thisismylife0

den större varianten heter megablocks. Dom har Saga lekt med sen 1-årsåldern. Jätteroliga och lätta att bygga med.

• Sapho

Min son har haft duplo sen han var 1år...han har grejat med dem man har fått hjälpt till lite bara.. Större klossarna är ju värdelösa, kan ha de så kort tid, likabra att köpa mindre...

• Mollymajs

Min 1åring älskar det vanlika klassiska duplot.

• KajsaSthlm

Min dotter kunde inte bygga med Duplo vid ett års ålder, men gillade att sitta och plocka med det. Även om det kanske inte kan användas som det är tänkt på en gång så tycker jag att det är en bra 1-årspresent. Annars finns det ju t ex plocklådor och träklossar, det brukar gå hem hos de flesta barn.

Svar på tråden Någon med en 1åring som behärskar Duplo?