• Netriosa

Ömma bröst i slutet på graviditeten?

Idag har jag otroligt ömma bröst, är det vanligt att man har det i slutet på graviditeten? Beror det nått på själva mjölkproduktionen? Har inte haft ömma bröst alls under hela graviditeten, men har haft mjölk sen v. 12 ungefär. Är i v. 36 nu.

• Svar på tråden Ömma bröst i slutet på graviditeten?
  • Lundby87

hah jag är 34+0 idag och mina kan spänna till och detta håller si sig en bra stund så försvinner det å så kommer det tb. Inte haft något med brösten innan så som ömma och känsliga. men tror det är lite förberedelser nu inför det kommande

• daysi80

Samma här, mina tutts har den senaste veckan växt 1 storlek och blivit ömma och spända. Häromdagen kunde jag pressa ut lite gul vätska ur ena tutten...blääää...

Kom på just nu - jag kunde ju pressa ur gul vätska och trodde att det var råmjölk...men det kanske är infektion eller inflammation i tutten? Fast då borde det väl göra ondare att klämma på dem?

Jag är i v. 32+4.

• Yopa

mina är också jättespända från o till nu i v.37. det gula som man kan trycka ut är väl någon sorts råmjölk har jag läst... som kommer innan den riktiga mjölkproduktionen... Jag sitter här och har fleesevärmare på brösten mitt i högsommaren haha...

Svar på tråden Ömma bröst i slutet på graviditeten?