• Superba Supernovan

Besked om skatteavdrag godkänts? När?

Jag drog av en massa skatt i årets deklaration. Har inte hört ett knyst från Skatteverket, varken om de godkänt avdragen eller om de inte gjort det. Jag känner flera som varit tvungna att komplettera med uppgifter kring sina avdrag, men jag har inte behövt göra det så vitt jag vet. Betyder det att de godkänt avdragen, eller varför hör de inte av sig?

Någon som vet hur det funkar? Och när får man pengarna?

• Svar på tråden Besked om skatteavdrag godkänts? När?
  • Daniela78

Om du inte har hört nåt ifrån Skatteverket vid det här laget så är det nog inga problem. För två år sen så fick jag ett brev ifrån dom ang. ett utav mina avdrag, det brevet kom bara några veckor efter att jag lämnat in deklarationen. Avdraget gick igenom och jag hade mina pengar till midsommar det året.

I år vet jag att jag får min återbäring (kunde inte deklarera på nätet pga vissa avdrag) men tyvärr vet jag inte när pengarna kommer, väntar på dom...! Hoppas att det blir under augusti. Har du meddelat Skatteverket vilket konto som du vill ha din återbäring utbetald till? Om man inte meddelat det (i samband med deklarationen) så kan det ta längre tid innan pengarna kommer har jag hört.

Vi får väl masa oss in på Skatteverkets hemsida och se om vi kan få mer info om när pengarna kommer!

• Daniela78

Hej igen, läste just nu i ett annat inlägg att återbäringen börjar betalas ut i v 32.

• hotten

å andra sidan har skattemyndigheten några år (3 tror jag) att kolla tillbaka på, fick själv tillbaka på skatten förra året men var tvungen att lämna in uppgifterna/kvittona efter det pgav förfrågan/kontroll (runt mitten av oktober)!

• hotten

därefter fick jag ett brev från skattemyndigheterna efter ca 3 v, att de hade fått in de kompleterande uppgifterna som de frågat efter och att de inte ändrar i min deklaration, dvs först då vart avdragen riktigt godkända!

• Superba Supernovan

Ok, tack för svaren

Har kollat deras hemsida men inte hittat något vettigt svar där. Får väl vänta och se vad det blir för summa till slut. Kontonumret har jag lämnat något tidigare år, så jag hoppas de har sparat de uppgifterna....

Svar på tråden Besked om skatteavdrag godkänts? När?