För snart 2 år sedan lämnade jag min sambo som hade en narcissistisk personlighetsstörning. Det ter sig ju lite smått annorlunda, men är ändå ganska likt de symptom ni har beskrivit.
Det förhållandet är det mest mardrömslika jag hade kunnat föreställa mig... I tidigare förhållanden har jag blivit misshandlad vid flera tillfällen, men det här förhållandet är ändå det som har satt djupast spår och gjort mest skada.
Förmodligen på grund av att han var så otroligt charmig och helt enkelt underbar på många sätt och vis. Ibland kan jag sörja att han inte finns i mitt liv längre, rent vänskapsmässigt. Vi hade långa förtroliga och spännande samtal hela kvällarna i flera år, om sånt som jag aldrig har kunnar prata med min nuvarande sambo om....
I princip trodde jag att vi levde ett liv som skulle kunna bli helt perfekt och var på väg åt helt rätt håll.
Men en dag i juli 2005 så bara tvärvände allt och det visade sig att INGENTING av det jag trodde var vårt förhållande, var som det var.
En dag när vi skulle till banken tillsammans med hans dotter för att skriva på papper till en ny lägenhet, så bara försvann han. Spårlöst. Medan vi väntade på vår tur i kön så gick han ut och rökte, sen var han bara borta.
I en vecka var jag som en zombie på autopliot, försökte komma på bra sätt att distrahera hans dotter och hålla henne (och mig...) lugn. Större delen av tiden trodde jag faktiskt att han var död.
Efter mycket om och men så lyckades jag luska reda på att han befann sig på sluten psykiatrisk avdelning.
Det som föranledde hans sammanbrott var det faktum att han hade lyckats blåsa mig på varenda krona jag ägde och hade, samt att han hade satt mig i en stor skuld till Kronolle utan att jag själv visste det (verkar orimligt, jag vet, men hans typ av människor lyckas ju med det mesta) och han visste att allt skulle uppdagas när vi skulle till banken.
Det finns sååååå mycket sjuka saker jag skulle kunna berätta som den människan har gjort, men då blir jag sittande här i många dagar.... Fråga istället gärna om du/ni undrar någonting. :)