• sailorthea

förstår mig inte på resesängen..

Har köpt en resesäng av märket babycare. jag förstår mig inte på hur jag ska fälla upp den eller ned den, lyckades att få upp en sida på sängen men får inte ned den igen.. tänkte att jag skulle "träna lite innan resan men det verkar ju hopplöst.. det funkar inte som det står i bruksanvisningen iaf.
    nån som kan hjälpa mig eller nån med samma problem..

• Svar på tråden förstår mig inte på resesängen..
  • Kinga L

Har en ouppackad hemma som vi ska resa med på söndag, kanske borde kolla hur man sätter upp den!? Men jag är rädd för att jag inte skall få ihop den:)
    Jag frågade i affären när jag köpte den och de sa att det är lätt att få upp den men lite krångligare sen. Det ska finnas nån slags böj på långsidorna där uppe sa hon. Oj, det var svårt att förklara!!

• sailorthea

jo det är en slags böj men jag får inte sidorna till att göra varken det ena eller det andra.. jag hoppas bara att jag kommer på hur man gör snart för annars blir jag galen.. haha!

• sailorthea

hoppas din säng fungerar bättre:)

• Gullan23

Vi har en resesäng som man först måste fälla upp kostsidorna på, sen tar man långsidorna och till sist trycker man ner insidan av själva sägen. Det gäller likadant när man ska fälla ner det fast tvärtom då såklart!
    Hoppas att eran är något lik våran då!!

• KajsaSthlm

Den resesäng som vi har (kommer inte ihåg märke) måste man "knycka till" i varje ände (så att leden hakar i). Sist ska man trycka ned botten. För att fälla ihop den så måste man dra upp botten först och sedan "knycka till" i resp sida på sängen.

• sailorthea

ja det är en sån jag har men det är ingen av sidorna som fungerar så även om det står att det ska göra det.. som person med dåligt tålamod så "klickar" jag snart... men tack till er som prövar att hjälpa mig:)

• Kinga L

Hoppas att du får ihopp den, jag vågar inte prova:)

En liten fråga, har ni nån extra madrass til eller räcker det med den som finns i?

• sailorthea

vi ska ha en extra i för jag tycker den som var med var så tunn, lycka till när du prövar att få ihop den!! Jag har inte lyckats än..

• KajsaSthlm

Är du noga med att inte trycka ned botten innan sidorna är uppfällda? Vi gjorde det felet i början innan vi fattade hur det funkade. "Pinnen" i botten av vår resesäng måste sticka upp, när sidorna väl på plats kan man trycka ned botten av sängen.

• TjorveniSkåne

Det viktiga brukar vara att man klickar upp alla sidorna innan man "trycker ner" fästepunktet i mitten.

Vi la i en bäddmadrass från IKEA för att få det mindre plastigt att sova på.

• sailorthea

Tack kajsasthlm för att du poengterade botten, nu fick jag upp alla sidorna iaf:) nu ska jag kämpa för att få ner den igen hehe..

• sailorthea

oj stavar kanske på norska ibland, blandar visst ibland

• Kinga L

Tack, tar nog med en extra adrass då!! Madrassen från spjälsängen bore väl gå i? Hoppas att du får ihopp den snart, man kan ju bli galen på sånt;)

• sailorthea

jo spjälsängs madrassen borde väl fungera!! om måtten är 60*120

• Kinga L

Ska kolla det, har fastnat här bara;) Hur går det?

• sailorthea

har fått upp den men får inte ner den igen, snart börjar jag skratta för att jag känner mig så dum

• Kinga L

Ha ha, lycka till då!! Tänker inte packa upp min:)
    Får ta det på semestern när man är lite mer stresstålig:)

• Maria med 3

När du ska packa ner den är det viktigt att du drar upp botten först innan du klickar loss sidorna.

Svar på tråden förstår mig inte på resesängen..