• Toviz

Är min beskrivning en riktig värk eller bara en förvärk?

Ficck något nu som kändes som en värk höll i sig länge började med ont i ryggen och sen lite ner mot magen är det en värk?

• Svar på tråden Är min beskrivning en riktig värk eller bara en förvärk?
  • bebis2007

Skrek du och svettades av smärtan?

Nä skämt o sido. Man känner verkligen när det kommer en riktig värk. Jag gjorde det iaf.

• Lilja L

du vet när det är en riktig värk. Det är då inget man behöver fundera över, utan man vet.

• Toviz

Ok inte för att jag vet då,,men detta va värre än en förväkr iaf,,men nu händer inget mera lika besviken varje gång

• Infinite Joy

Som föregående talare har sagt... du kommer att veta.
    Eftersom du inte vet så kanske det inte var en "riktig" värk?!

• Joje

Fast man vet ju inte om det är på riktigt när FÖRSTA värken kommer, eller hur?!?

Jag förstod vid första värken att det var på G, men bara för att vattnet gått en timme tidigare... annars skulle inte jag heller veta om det var förvärk eller förlossningsvärk.

• IdaB

Kände direkt när min första riktiga värk kom!! Gick inte att ta misste på

• Skusan

Det kan vara riktiga värkar, det kan ha smygstartat. Det är ju iten så att de riktiga värkarna kommer som en stekpanna bakhuvudet och säger: "SURPRISE!" Det ökar sakta men säkert i intensitet och styrka, men börjar oftast lite mildare.
    Riktiga värkar till skillnad från förvärkar, ökar där förvärkarna brukar gå över... Riktiga värkar känns mer bestämda eller hur jag ska beskriva. Behöver inte alls göra mer ont de första timmarna än förvärkar.

Jag väntade tex bara på att det skulle bli "värre", sen fick jag krystvärkar...

Håller tummarna på att det snart är dags TS!

• angela23

Hej! Man kan ha molvärk under graviditeten men har du en riktig värk så e det värk bak i svanken å framme där nere..sen hårdnar magen oxå precis som under dina övningssammandragningar man har under halva grav ungefär..
    värkar e som extrem mensvärk mer el mindre..
    lycka till!!

• IdaB

kan säga att jag hade inga förvärkar alls med sonen, vattnet gick i v 34 o pang sa det så fick jag värkar!

Svar på tråden Är min beskrivning en riktig värk eller bara en förvärk?