varför ge bort en stjärna...?
vem är det som säljer dem? Gud? nä ngn smart vanlig människa som gör sig pengar på detta. Hur vet man att ingen annan köper samma stjärna? kan ju vara andra "smarta" i andra länder som oxå har ensamrätt på att sälja!!
vem är det som säljer dem? Gud? nä ngn smart vanlig människa som gör sig pengar på detta. Hur vet man att ingen annan köper samma stjärna? kan ju vara andra "smarta" i andra länder som oxå har ensamrätt på att sälja!!
tycker oxå det är extremt onödigt, ingen kan väl äga en stjärna eller?
äh, jag tycker de e döfånigt. som sagt, vem säljer dom? o vem anser sig "äga" dom?
Självklart är det inte så att man får en egen stjärna. Det är bara lurendrejeri rakt av! Begriper inte att folk går på sånt där.
Jag har själv funderat på att börja sälja stjärnor.
Det är ju skitsmart. Inga dyra inköp krävs
Jävligt jobbigt ifall folk börjar vilja flytta dit å sen så bara naaaae men stjärnan finns ju egentligen inte
Det är inte så att man köper en stjärna. man köper rätten att få namnge en stjärna. Internationella astonomiska benämningar på alla tusentals stjärnor vi känner till är ofta bara siffror och bokstäver. Då kan man köpa rätten att döpa en stjärna efter sin fru eller sitt barn. Men man äger givetvis inte stjärnan.
Här kan ni läsa mer om att köpa en stjärna
www.mystar.se/
Fast hur vet man att ingen annan får döpa samma stjärna.. det kan man ju aldrig kontrollera!!
Haha ok tack Tarax, det var värre än så, man betalar helt eneklt för att få LÅTSAS att man döpt stjärnan, men det namnet registreras bara i det här företahets register, inte officiellt i astronomiska sammanhang.
"Att namnge en stjärna till någon du tycker om eller till dig själv är en symbolisk nyhet. Global Star Registry tillhandahåller en tjänst där man kan namnge en stjärna. Stjärnor som namngivits genom denna tjänst registreras i en bok som i sin tur registreras i USA (copyright office). Varje stjärna som namnges hos Global Star Registry registreras och arkiveras bara en gång. De namngivna stjärnorna registreras inte hos en officiell organisation, vetenskapsmän använder koordinater för att identifiera och lokalisera stjärnor. En stjärna består huvudsakligen av kokande gas som flyter omkring i rymden. Ägandeskap är därför ingen praktiskt möjlighet, däremot kan du namnge en stjärna och får namnet registrerat hos oss, det är det vi gör. "
Jag fick en stjärna utav min man i morgongåva