• Löparpappa

    BF Februari 2008

    Enligt barnmorskan ska jag bli pappa den 23:e februari 2008.

    Är det någon mer som har planerad födelse i februari?

  • Svar på tråden BF Februari 2008
  • Noggafor

    Japp här har du en oxå! 20e feb här sägs det... humm visst e det skottår 08? =) Vi har iofs inte vart på UL än och e lite osäker på när hon blev gravid.

  • Löparpappa

    Välkommen in i tråden!

    Jag berättade för en av mina bästa vänner i söndags.
    Han blev väldigt glad och det kändes skönt att berätta det.
    Hade tänkt göra det tidigare, men då hade jag svårt att säga det.

    Min kompis har en dotter, som tro det eller ej, skulle födas den 23:e fabruari 2006. Men för dem dröjde det till den 10:e mars.
    Eftersom det nu är skottår har jag därför börjat luta mer åt den 9:e mars.

    Vi ska på UL den 25:e september och nu är "vi" i vecka 13.

  • Noggafor

    Man får tacka =)

    skönt att höra att kompisen blev glad för dig! själv så har jag berättat för dom flesta och alla blev glada får våran skull, vet inte om det kanske hade vart klokare att vänta tills man gjort UL? fast det e ju en för god karamell för att suga på nå' länge, lr hur? ;)

  • Löparpappa

    Igår fick en jobbarkompis barn för andra gången.
    Jag hade gått och tänkt på honom varje dag under
    de 8 dagarna som det gick över tiden. (Vi jobbar
    på samma företag, men jobbar oftast på olika platser.)

    Håller på och läser en bok som heter "Du ska bli pappa",
    just nu läser jag om hur det är i vecka 17.

    *väntar på UL den 25:e sept*

  • Noggafor

    Jag misstänker att du har läst ut boken nu... va den bra?

  • Tomeiro

    Japp! Här är en till! BF i feb. 08.

    Var på UL under veckan och efter att ha sett barnet känns det mer på allvar.

    Har en diskussion med min sambo om vilken bil vi ska köpa. Jag vill gärna ha en Audi A4 med kraftig motor medan hon föredrar en enklare bil. Några tips?

  • Noggafor

    Välkommen hit tomeiro!
    mmmm audi a4 e rätt snygg tycker jag =)

    jag måste nog oxå byta ut en av mina bilar... har inte bestämt mig för vilken riktigt med =)

    vart e ni ifrån by the way? själv är jag ifrån Umeå

  • Tomeiro

    Från Stockholm.

    Lycka till med bilbytet! Lobbyverksamheten inför bilköpet här hemma pågår alltjämt. Med argumentet 'säkerhet' kan jag komma ganska långt i diskussionen.

  • Angelven

    15 februari säger tidplanen för oss på senaste ultraljudet - också en aning osäkert - men nu har de mätt på lite olika delar av ett styck vilt sprattlande blivande bebis.

    Bilplanerande pågår för fullt - vi hade precis tänkt handla en Peugeot 307 CC istället för den 307 griffe vi har - men med 3 barn (tvillingar innan) så får det nog ändras.

    Peugeot 4007 (ny, kommer i höst, SUV baserad på outlander) lockar väldigt mycket men är nog lite för dyr även om vi byter stora bilen istället (807'a).

    Om det är första barnet och bil för det - så är mitt tips att ta en som man inte slår huvudet i när man skall sätta in ungen - och en där man själv trivs i baksätet också!

    ... är det fler än jag som är galna nog att vilja ha en emmaljunga vagn i pink om det blir en tjej ? (Svart med rosa detaljer)

  • Tomeiro

    "är det fler än jag som är galna nog att vilja ha en emmaljunga vagn i pink om det blir en tjej ? (Svart med rosa detaljer)"

    Var på babyland och tittade på barnvagnar idag....puh....en djungel av priser och märken! Kan dock hålla med om att Emmaljunga så bra ut.

  • Idas Pappa

    Haha, gällande emmaljungan, har själva en sån till tjejen, men när nästa kommer ut (BF 28/2, farligt nära skottårsdagen...) så finns risken att det får bli ett byte av färgval på vagnen :D.

    Hur har det gått med övertalningen för A4:an? Ta med henne o provkör så kommer hon säkert fastna, så gjorde vi med BMW:n vi rullar i nu, funkade :D

  • Asgeirr

    Jag ska bli farsa för första gången runt den 21:a februari. Vi var och köpte våran barnvagn för någon vecka sedan när eurobaby hade utförsäljning. Det blev en Viktoriavagn för 2700 kronor endast!

  • Grunsjar

    Vi är beräknade till 18 Februari men det kan sannolikt gå över tiden, även att det blir tidigare. Men jag kan ju alltid be tjejen att hålla sig lite så kanske vi får "tvillingar"? ;) Lycka till!

  • Löparpappa

    Efter en skön veckas semester i september och åsknedslag i modemet har min aktivitet på familjeliv närmat sig noll.

    Boken "Du ska bli pappa" kan jag verkligen rekommendera. Det känns skönt att läsa om någon annans tankar och upplevelser.

    Den 25:e september var vi på UL. Jag blev väldigt förvånad. Hade väntat mig att det skulle ta någon minut att ställa in allt och få fram en bra bild. Men så fort barnmorskan laggt maniken mot magen kom det fram en klar och tydlig bild på vårt barn.
    Jag sa nog inte så mycket under undersökningen. Var förundrad över att se att barnet rörde på sig, viftade med armarna och att hjärtat slog.

    Har börjat funder över hur det kommer att bli på jobbet när jag blir pappa och känner att jag skulle vilja ha ett uppdrag närmare hemmet. Men samtidigt trivs jag väligt bra med det uppdraget jag har.

  • heckles

    Barn nummer två har BF den 12/2, ultraljudet avklarat, magen stor som tusan nu.. Stökigare graviditet denna gången dock, blir en del dispyter

    Nåja.. Bara att bita ihop.. Det är värt det i slutändan..

  • Löparpappa

    Idag var vi på andra besöket hos barnmorskan.
    Vi berättade om UL som vi gjorde på ett annat ställe.
    Vi fick höra barnets hjärtjud och pratade om hur min fru mår.

    På vägen hem åkte vi förbi en babybutik, som redan hade stängt,
    men nu vet vi var den finns iaf.

    Jag mår bra och längar efter att börja i föräldragruppen.

Svar på tråden BF Februari 2008