• MonicaH

Hur tar man bort blåbär fläckar på en vit tröja?

Går det överhuvudtaget bort??

• Svar på tråden Hur tar man bort blåbär fläckar på en vit tröja?
  • 03och05

Prova att doppa flckarna i kokande vatten. Det funkade för mig när fläckarna hade suttit i en halvtimme ungefär. Vet inte om det funkar på gamla fläckar.

• gabriella83s mamma

Vanish är kanonbra på svåra fläckar.Gnid/spraya lite Vanish på fläcken och låt ligga och dra nån timme.Sen är det bara att tvätta som vanligt.Vips och fläcken är borta!

• MonicaH

i dag gamla är fläcarna, men de ska tetas,tack

• 03och05

Man får kanske hålla på ett tag. Först blev fläcken nästan svart sen bleknade den mer o mer ju längre jag doppade den. Lycka till!

• Irma77

Barnängelns barntvål. Gnid in fläckarna med den, låtligga 20 minuter och sen in i tvättmaskin. Fungerar på alla fläckar.

• Carr0n

Går det inte bort kan du alltid bleka bort den med klorin eftersom tröja är vit. Det funkade iaf på vinfläckar på ett par vita byxor för mig

• MonicaH

det är en barn FIX tröja med olika färger på. O fläcken skulle komma just på den vita flcken,oturligt nog

• gabriella83s mamma
    gabriella83s mamma skrev 2007-07-28 08:12:14 följande:
    Vanish är kanonbra på svåra fläckar.Gnid/spraya lite Vanish på fläcken och låt ligga och dra nån timme.Sen är det bara att tvätta som vanligt.Vips och fläcken är borta!
    Jag puffar upp mitt förslag....Min tonåring är hysterisk när hon får svåra fläckar!Det var hon som tipsade om Vanish.Kläder undanlagda med svåra fläckar går att använda igen.Billare med Vanish än att köpa nya kläder direkt.
Svar på tråden Hur tar man bort blåbär fläckar på en vit tröja?