• Jossi82

HJÄLP!!! får man ha vitt på bröllop?

Hej!
    får jag som gäst på ett bröllop ha vit kjol? fått för mig att man inte ska vara för vit med tanke på bruden.
    men hur är det egentligen, för jag kan ingenting om sådant där.
    Akut behov av svar.. bröllopet är i eftermiddag.
    =)

Johanna

• Svar på tråden HJÄLP!!! får man ha vitt på bröllop?
  • yndra

Kjolen kan väl vara vit, bara inte överdelen då är för vit/ljus.

• Pilla70

var på bröllop  förra helgen och där hade flera vitt på sig men man kanske inte ska vara helt vit klädd som tjej.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • mrskensington

Ett vitt plagg tillsammmans med andra färger funkar, gärna någon stark färg.

• guldlockis

Vitt är ju faktiskt för bruden. Undvik det! Jag skulle inte vilja att någon hade det på mitt bröllop.
    Nu menar jag kjol, klänning eller blus som är mycket synligt.
    Visst kan man ha en vit blus under en tex kavaj eller liknande.

• lokisse

det är enligt etiketten helt ok att blanda vitt med andra färger samma gäller svart utom för brudens mor som om hon vill far böra helt svart.

• Malenka

Har hört att ingen på bröllopet ska vara vitare än bruden

• Ragdoll

du får ska inte vara:
    helvit-bara bruden får vara helvit
    helröd- då har du haft sex med brudgummen
    å inte helsvart- det e sorgens färg

men det e valfritt att blande..

ha det så trevligt

• Castle

Man ska inte vara helt vitklädd, men med annan färg går det bra.

( personligen så kasnke jag inte skulle ha en vit tjol om den var hellång, men knälång så är det en helt annan sak.)

• Skrattmås

Jag har varit helröd en gång och då hade jag faktiskt haft sex med brudgummen (jag visste absolut inte att det betydde det då men det fick jag veta på festen.) Alla visste att jag hade haft sex med brudgummen (även bruden) då jag var ex-flickvän till honom. Men det blev faktiskt kul!

Det är ju långt ifrån alla bröllop där bruden är vit så du kanske kan lista ut på typen av bröllop (eller om du redan vet) om bruden komer att vara vit och ta det efter det.

Ha det så kul!!
Svar på tråden HJÄLP!!! får man ha vitt på bröllop?