• Lindy79

Halsbränna!

Vet ni om man kan ta nåt preparat mot halsbränna om man är gravid? Några tips?
    Skulle verkligen behöva...

//L

• Svar på tråden Halsbränna!
  • curlysue81

Du kan prova gaviscon (flytande) eller Novaluzid (tuggtabletter), men tyvärr tycker jag inte att nån av dm hjälper mer än ett par minuter om du har riktigt jobbig halsbränna. Annars kan du prova dricka mineralvatten. Det lindrar faktiskt litegrann.

• Lindy79

Aha tack så mkt! Mineralvatten med kolsyra alltså????

• curlysue81

Ja, det är det jag har provat iaf. Men det går säkert bra utan också.. Sen om du har mest problem under nätterna kan du gärna försöka halvsitta och sova för då brkar det inte bli lika illa.

• johanna02

Jag använder link funkar toppen

• lonnir

novalucol, novalucid, osv, sånt som finns på apoteket, inte för att nåt hjälper mer än typ en kvart men bättre än inget hehe!

• Hemliga 72an

Rennie fungerar för mig även kall mjölk och att ligga på vänster sida. Har hört att mandlar ska lindra också. Lycka till!

• Lindy79

Men d e helt ok att äta dom där preparaten som finns på apoteket receptfria, när man är gravid?

• HaJoMi

Lindy, ja vissa av dem. Fråga om du är osäker - Apotekspersonalen har koll

• sofili

Jag äter Rennie, har gjort det under båda mina graviditeter...tycker den hjälper bra, men det är ju bara för stunden..är det så att du har mest hela tiden så tycker jag att du ska kolla med nån på apoteket för när jag var där så rådde en dam mig till att om det är så att det blir för jobbigt så kan man köpa receptfria losec o äta varje dag istället som ger långvarande effekt istället för tex de preparat som ger effekt direkt..men som sagt prata med personalen först isådanafall..
    För min del tycker jag att det är bättre att äta Rennie när jag behöver det...(har haft extrem halsbränna denna grav.

• Ghalen007

Jag åt Rennie och drack Loka. Funkade hyfsat på mig. Knapra knäckebröd och suga på halstabletter funkar oxå, men det e ju inte så bra för tänderna om man håller på hela tiden *S*

• Bal

Äter Gaviscon tuggtabletter, funkar åtminstone en stund för mig. Tog flytande Gaviscon först, men den är ju så himla äcklig!!! Glass brukar funka för mig annars, gärna vaniljglass - godare än Gaviscon!!! ;)

• Lindy79

Hihi ja det där med glass lät som ett bra knep!

Tack för alla svaren :)

Svar på tråden Halsbränna!