• C060908

Får sko skav av allt :(

Jag får verkligen sko skav av allt. Högklackat,ballerina,sneakers, foppafottlor, flipflops ja allt förutom fårskinns tofflor. Jag vet inte vad jag ska göra. Någon som har något tips? Jag har provat skoskavslåster, silikon skydd vid hälen och på sidorna men det funkar inte..

• Svar på tråden Får sko skav av allt :(
  • TheSunset

Jag har samma problem....När jag hittar ett par skor som väl sitter bra från början köper jag dom direkt.
    Känner jag att det gör minsta ont så köper jag inte dom.

Vet inte heller riktigt va man ska göra. Det e ju skit jobbigt.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Scillan

Jag är precis likadan!! Å jag håller med! Det är skitjobbigt! Jag kan inte ens använda skor som jag har gått in en månad senare för då får jag skoskav igen... Har ingen aning om vad man ska göra åt de..

• mästerkatten

Jag får också alltid skoskav av nya skor, oavsett hur bekväma dom verkar. Får skoskav på hälar, tår eler på sidan. Min man tror att jag alltid köper "dåliga" skor... Det blir bättre när jag har lidit lite och gått med dom ca 1 vecka.

• Arctura

Jag har också hopplösa fötter Har lixom en utbuknad på hälarna som är i vägen hela tiden... och så har jag väldigt breda fötter, så att ha några "finskor" är inte ens att tänka på.... de ända skorna som jag ej får skavsår i är mina kära crocs

Njuter just nu, av min semester=)
  • C060908
    Arctura skrev 2007-07-28 10:26:52 följande:
    Jag har också hopplösa fötter Har lixom en utbuknad på hälarna som är i vägen hela tiden... och så har jag väldigt breda fötter, så att ha några "finskor" är inte ens att tänka på.... de ända skorna som jag ej får skavsår i är mina kära crocs
    Skönt det i alla fall köpte ett par här om dagen fick rejäl skoskav på sidorna
  • Arctura
    C060908 skrev 2007-07-28 10:39:58 följande:
    Skönt det i alla fall köpte ett par här om dagen fick rejäl skoskav på sidorna
    nä trist! Vilken modell har du köpt då?
  • Arctura
    C060908 skrev 2007-07-28 11:05:54 följande:
    Dom vanliga som alla har. :P
    Jaha & ändå får du skavsår på sidorna, fast de är så rymliga?
  • julmusten

Bade jag och min pappa ar sana. Det ar bara att plastra pa och ga in alla skor som finns.

Sen brukar jag ha tre-fyra ingadda par samtidigt som jag har i nagra dagar vardera, da sa kommer fotterna ihag skorna sa att saga och det hjalper.

Men varje nytt par ger mig skoskav, vad jag an gor. Till och med gummistovlar gav mig skvasar!!! Tror inte det finns nat man kan gora.

• Selma77

Compeed har varit min räddning mååånga gånger! Ser alltid till att ha med mig några i väskan utifall att...

• julmusten

Jag svettar bara av Compeed hela tiden. Jag har dock plaster precis overallt.

Svar på tråden Får sko skav av allt :(