• Angelica77

Jag får inte bort maskeringstejpen från fönster

Har målat våra fönster utvändigt och maskeringstejpen är i stort sett omöjlig att få bort nu när jag skulle röja undan. Hur ska jag få bort det??? Det är dels svårt att få bort själva tejpen och på många ställen är det massor av limrester kvar.

• Svar på tråden Jag får inte bort maskeringstejpen från fönster
  • abnocto

Är det på glasrutan kan du prova med aceton. Annars en skrapa med rakblad om du har.

• Thursday

Maskeringstejp bränner ju tyvärr... men köp en sån rakbladsskrapa och försök att få bort det med!

• vis69

Kan tipsa om att det finns speciell maskeringstejp för fönster, som inte fastnar. Har testat och det funkar bra. Använd rakblad för att få bort tejpen och klistret.

• Angelica77

Har stått o svurit mig blå i ansiktet åt den däringa tejpen nu ett par dagar. Har gått millimeter per millimeter fram för att få bort själva tejpen, sen har det bara varit att bunkra upp med lacknafta o stå och gnugga bort limresterna.
    Så himla trist men det har inte funnits nån annan lösning. Börjar närma mig slutet nu iallafall.....

• Thursday

Till nästa gång, gör som jag gör nu: måla utan att maskera, är man noggran kommer mycket lite på glaset och det som blir är lätt att ta bort med rakbladsskrapan efteråt!

Svar på tråden Jag får inte bort maskeringstejpen från fönster