• IdaN

Fråga angående aoura besök

Hej!

På torsdag ska jag besöka en aurora barnmorska och planera min förlossning lite och jag undrar hur mycket jag kan ha som krav.Anledningen till att jag ska dit är att jag med sonen hade en jätte jobbig förlossning som slutade med att dom fick dra ut honom med sugklocka pga värksvaghet eftersom jag legat i så många dagar med samandragningar.

Så denna gången är jag livrädd för att det ska bli samma sak igen och undrar vad ni tycker är rimligt att ligga på förlossningen med sonen låg ja 3dagar och hade ont hela tiden.
    Sen så undrar jag om jag kan be om att få bli igångsatt på bf om inget har hänt eller om det är ett för stort krav från min sida,vill verkligen inte behöva gå över dom där 16dagarna som jag gick över sist.
    Jag har kanske inte riktigt förlossnings rädsla men jag känner att paniken närmar sig nu när det börjar och närma sig förlossningen.
    Sen så undrar jag om man som aourar patient blir behandlad på ett annat sätt än som en vanlig omföderska?
    Hoppas att någon förstår sig på detta svamel
    Kram Ida

Casper ska få en lilla syster med bf 5/9
  • Svar på tråden Fråga angående aoura besök
  • IdaN

ingen som vill svara?

• Qliana

Jag hade en första jobbig förlossning. Fem dygns värkar, dotter som inte andades, känsla av att jag var värdelös etc etc.

Jag ville inte ha kejsarsnitt, men jag fick igenom följande UTAN några som helst problem;
    - Igångsättning med första omdöme 38+2 (ska sättas igång 39+3)
    - EDA ska sättas innan de sätter igång mig.
    - Vid spontan värkstart ska jag få komma in och inte bli hemskickad.
    - Få sovdos om jag känner att jag behöver.

Detta känns bra för mig. Hoppas du känner dig trygg efter dina samtal.

• IdaN

tack så mycket. jag ska säga till barnmorskan precis som jag känner så jag hoppas vi kommer fram till något tillsammans.

• Tigerwoman

Jag var också rädd för att gå över tiden för mycket, och vi kom överens om att sätta igång mig 1 vecka efter BF, om det inte funkade snabbt blev jag lovad snitt direkt. Kändes bra för mig att veta att barnet inte skulle ligga därinne i flera veckor för länge och bli större och större (kändes som om han skulle bli svårare att föda ut då). Hade tid för igångsättning på måndag kl 8 men på natten till måndag satte det igång av sig självt! Aurora-patienter är också de sista de skickar till andra sjukhus om det är fullt, man försöker i största möjliga mån undvika att "såna" ska bli runtslussade.

Svar på tråden Fråga angående aoura besök