• flugsvamp

Nu äntligen*L*

Nu äntligen kommer mina solroser , sockerärtor & syltlökar upp *yippie* & folk här på fl trodde att de alldrig skulle växa .. Det tog bara några dagar & de började komma upp jätte snabbt..

Några som har tips på hur man ska göra om växterna blir för stora långa & hängiga alltså tunga??

• Svar på tråden Nu äntligen*L*
  • olpansfamilj

köpa spaljer ,plantpinnar eller köpa tråd och binda fast om dom växer nära en vägg tex!
    Grattis! Det är superkul när man lyckas!!! =)

• Tridde

jag har kört nästan exakt samma som dig (salladslök istället för syltlök) denna sommar och det är väl klart att de växer sockerärterna kommer att bli stora och tunga så se till att palla upp dom tidigt, men de klättrar så jag har löst det så att de fått bo bredvid mina jättesolrosor så de har växt upp efter stjälken på en av solrosorna

• flugsvamp
    Tridde skrev 2007-07-30 16:21:02 följande:
    jag har kört nästan exakt samma som dig (salladslök istället för syltlök) denna sommar och det är väl klart att de växer sockerärterna kommer att bli stora och tunga så se till att palla upp dom tidigt, men de klättrar så jag har löst det så att de fått bo bredvid mina jättesolrosor så de har växt upp efter stjälken på en av solrosorna
    Hihi guud vad rolgit det är med olika metoder & man blir ju så glad o uppspelt när man ser att växterna växer Låter gulligt att den klättrar upp för ros-stjälken
    $ DollarSign $
  • flugsvamp
    olpansfamilj skrev 2007-07-29 15:03:05 följande:
    köpa spaljer ,plantpinnar eller köpa tråd och binda fast om dom växer nära en vägg tex!Grattis! Det är superkul när man lyckas!!! =)
    satte i pinnar så ska se om de  slingrar sig upp nu..
    $ DollarSign $
  • Kålrot

Våra sockerärtor klättrar på en bit armeringsmatta.

• flugsvamp
    Kålrot skrev 2007-08-01 20:52:29 följande:
    Våra sockerärtor klättrar på en bit armeringsmatta.
    ´ vad är en armeringsmatta?
    $ DollarSign $
  • Kålrot

050916- Det är lite svårt att förklara, men det är som en rutnätmatta av järn (armeringsjärn) som används när man gjuter, t.ex golv. Finns på byggvaruhus, och på Coop finns de i mindre storlekar som är lättare att frakta.
    Sök på armeringsmatta så får du säkert upp en bild.

• flugsvamp
    Kålrot skrev 2007-08-03 20:42:27 följande:
    050916- Det är lite svårt att förklara, men det är som en rutnätmatta av järn (armeringsjärn) som används när man gjuter, t.ex golv. Finns på byggvaruhus, och på Coop finns de i mindre storlekar som är lättare att frakta. Sök på armeringsmatta så får du säkert upp en bild.
    Jaha sånna då fattar jag , verkar ju hur smart som helst
    $$$Kaching$$$ ($):($)
Svar på tråden Nu äntligen*L*