• Rosesarered

Hotell/Värdshus mellan Norrköping och Nyköping

Vägen mellan Nyköping och Norrköping ligger ett stort hotell/värdshus precis ute vid E4.
    Det är stort, gulvitt i sten. Gamalt som gatan. Har för mig att det står en stor röd skylt på det som säger hotell eller värdshus.
    Det ser skit läskigt ut och vi kallar det för "spök-hotellet".
    Vad heter detta?

• Svar på tråden Hotell/Värdshus mellan Norrköping och Nyköping
  • Kenzie

Haha nu har jag suttit och 20 minuter och letat ihjäl mig efter hotellet du letar efter.

Jag tror att det är Stenkullen du menar, det var iaf det jag tänkte på när jag läste din beskrivning men jag kunde för mitt liv inte komma på vad det hette.
    Hittade ingen hemsida men här är en bild.

http://www.dagensnyheter.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=209&a=356491

Älskade Theodor 060329
  • Prillan73

Ganska säker på att det heter Stenkullen !!

Har haft samma tankar...spöklikt !!

• Rosesarered
    Kenzie skrev 2007-07-28 21:46:54 följande:
    Haha nu har jag suttit och 20 minuter och letat ihjäl mig efter hotellet du letar efter. Jag tror att det är Stenkullen du menar, det var iaf det jag tänkte på när jag läste din beskrivning men jag kunde för mitt liv inte komma på vad det hette.Hittade ingen hemsida men här är en bild.www.dagensnyheter.se/DNet/jsp/polopoly.jsp...
    Oh, ja där är det!! HUGH! Skitlebbigt. Vad googlade du på?
  • Kenzie

Inte en aning. Tvingande en kompis att ringa sitt jobb och höra sig för  Men ja lite spooky verkar det ju, speciellt om man läser artikeln.

Älskade Theodor 060329
  • Rosesarered
    Prillan73 skrev 2007-07-28 21:48:22 följande:
    Ganska säker på att det heter Stenkullen !!Har haft samma tankar...spöklikt !!
    Ja fy farao, skulle kräva runt en mille för att sova över där. Heheh
  • Rosesarered

Jag har dock alltid tyckt det verkat vara perfekt att sova över med en svensexa/möhippa. Alternativt ha spök övernattning med sina vänner.
    Själv skulle jag sovit 4-6 mil därifrån

• cissi77

detta hotell funderar vi alltid över när vi åker förbi skulle inte vilja övernatta där!

Svar på tråden Hotell/Värdshus mellan Norrköping och Nyköping