Byta lakan i spjälsängen?
Hur ofta byter ni lakan i spjälsängen? Om det inte hänt en 'olycka' alltså som kräks/kiss, bajs. Är en gång i månaden för lite?
Hur ofta byter ni lakan i spjälsängen? Om det inte hänt en 'olycka' alltså som kräks/kiss, bajs. Är en gång i månaden för lite?
Byter nog var 14 dag.. Lika ofta som min egen säng!
Jag bytar inte särskilt ofta, men det beror nog mest på att sängen ockuperas av en massa gosedjur och att lillkillen sover med oss
När tjejen sov i spjälsäng så bytte jag alla lakan samtidigt, varannan vecka ungefär. Men det beror ju på om ditt barn svettas, dreglar osv...
Jag tycker det låte lite lite faktiskt...varannan vecka kanske.
Bildas ju en massa kvalster och annat snusk även om bebis är ren
Anonym: Kvalster sitter inte i lakanen tyvärr utan i madrassen. Så länge du inte tvättar bäddmadrassen/madrassen så är de små krypen kvar.
Jooo. Men bebis sover ju bara där kanske fyra timmar om natten. I övrigt i våran säng.
jag byter samtidigt som våran säng var 14 dag, känns lika lätt när man ändå kör lakans tvätt
Jag byter ca var 14:e dag, som i vår egen säng, om det inte hänt någon "olycka" eller annat.
Byter där naär jag byter övriga sängar, dvs en gång i veckan.
lortgrisar här inne
Minst varje vecka,ibland 2 ggr i veckan o då sover hon mest i vår säng...men i sin egen på dagarna...
Som i vår säng.. En gång i veckan, om inte någon olycka varit framme.. då blir det givetvis byte...
Byter där när jag byter alla andra ca var 14:e dag. Om jag inte bytt dagen innan med tanke på att det kräks ganska mycket och då byter jag ju då.
Byter när det är smutsigt..