• Anonym (lortig?)

Byta lakan i spjälsängen?

Hur ofta byter ni lakan i spjälsängen? Om det inte hänt en 'olycka' alltså som kräks/kiss, bajs. Är en gång i månaden för lite?

• Svar på tråden Byta lakan i spjälsängen?
  • annaoedvin

Byter nog var 14 dag.. Lika ofta som min egen säng!

• Maggis Nervis

Jag bytar inte särskilt ofta, men det beror nog mest på att sängen ockuperas av en massa gosedjur och att lillkillen sover med oss När tjejen sov i spjälsäng så bytte jag alla lakan samtidigt, varannan vecka ungefär. Men det beror ju på om ditt barn svettas, dreglar osv...

Harry Potter and the Deathly Hallows-Det är över nu
  • Anonym

Jag tycker det låte lite lite faktiskt...varannan vecka kanske.

Bildas ju en massa kvalster och annat snusk även om bebis är ren

• Gravid2010

Anonym: Kvalster sitter inte i lakanen tyvärr utan i madrassen. Så länge du inte tvättar bäddmadrassen/madrassen så är de små krypen kvar.

• Anonym (lortig?)

Jooo. Men bebis sover ju bara där kanske fyra timmar om natten. I övrigt i våran säng.

• miababia

jag byter samtidigt som våran säng var 14 dag, känns lika lätt när man ändå kör lakans tvätt

• Deleara

Jag byter ca var 14:e dag, som i vår egen säng, om det inte hänt någon "olycka" eller annat.

• Anonym (??)

lortgrisar här inne

Minst varje vecka,ibland 2 ggr i veckan o då sover hon mest i vår säng...men i sin egen på dagarna...

• Snusadus

Som i vår säng.. En gång i veckan, om inte någon olycka varit framme.. då blir det givetvis byte...

• Anonym

Byter där när jag byter alla andra ca var 14:e dag. Om jag inte bytt dagen innan med tanke på att det kräks ganska mycket och då byter jag ju då.

Svar på tråden Byta lakan i spjälsängen?