• Helloween

Sovpåse

Hej!
    Är det någon som kan rekommendera en bra sovpåse? (med/utan ärmar) Hellre en sådan än att barnet får täcket över sig och inte kan andas. Så känner jag. Jag har nära till Malmö. Där kanske jag kan få tips på någon.
    Så tacksam för svar. God natt.

• Svar på tråden Sovpåse
  • Teda

MEn allvarlit, barmet kommer inte att kvävas av att få täcket över sig!
    Jag har aft både barn utan sovpåse och med...rekomenderar med OM inte barnet svettas för myycket vilket min on gör. Änvänder den inte då det är varmt, menkvämas det gör han inte...

• Lillasyster07

ett litet tips... vik ner täcket under madrassen i fotändan...då är risken inte så stor att bebisen får täcket över huvudet. Dom rör inte jättemycket på sig när dom är små ju....

• Annamus

Nu blir jag orolig! Är detta ytterligare en sak som jag måste tänka på? Kan bäbisen kvävas av täcket? Jag trodde det alltid fanns lufthål även genom så tjocka tyger...???

• JoJo78

Kan verkligen rekomendera sovpåse!! Vi 1½ åring har det fortfarande och har sovit hela nätter sedan han var 2 månader. De jämnvarma i sovpåsen, sover lugnare (har en rörlig son när han sover). Vi har alltid köpt våra på nätet!!

• snowdrop

Grobag är väl de sovpåsar jag känner till där det är meningen att bebisen bara ska ligga i påsen och ej ha täcke eller så. (De från lindex och minimundus är mer som hopknytbara nattlinnen.

Om du söker på grobag på nätet borde du hitta någon återförsäljare, annars vet jag att de säljs på villamagnolia i malmö.

• blonde redhead

Vi har använt sovpåse för att barnet sparkat av sig täcket, inte för att risken för kvävning finns.

• Ann Lee

Tänk på att grobagen finns i olika tjocklekar (kommer inte ihåg vad enheten heter). Dvs. olika tjocklek beroende på temperaturen.

• Helloween

Tack för alla tips. Tänk vad mycket hjälp man har av sina medsyster ute i rymden. Idag har jag köpt en grobag på iob-butiken, en sådan som är tillämpad för året runt. Jag längtar redan till den kommer. Tack än en gång.

Svar på tråden Sovpåse