• Anonym (Hårig.)

Hårig i ansiktet...

Hjälp!!! Har börjat att se mer o mer ljusa hår i ansiktet. Ser inte roligt ut. Vad ska jag göra??? Känns som om det bara kommer mer.

• Svar på tråden Hårig i ansiktet...
  • Anonym

jag kör med silk epil =) super!! annars kan du kanske prova med pincett?

• Anonym (Hårig.)

Men om man kör med pincett kommer inte håret tillbaka och blir mörkare o kraftigare??? Som på benen?

• Anonym

nej det tror jag inte. har inte gjort det på mig iaf... kör mustachen regelbundet å det har inte blivit mer hår.
    jag upplever att det blir mindre hårväxt om man drar dom med rötterna. det irriterar hårsäcken & till följd kan den dö (om man har dragit många, många ggr)

• Anonym (Hårig.)

Har hår lite varstans. Typ på kinderna osv... Jobbigt! Men det synd inte sååå mycket men jag ser då man kollar sig i spegeln. Vill inte ha det så!

• Anonym

är det långa hårstrån? förstår att du inte vill ha det så... är själv också lite lurvig sådär... på hakan, mellan ögonbrynen & mustachen(som jag nämde innan)

• Anonym (Hårig.)

Hiihi. Ja lite lurvig kanske man kan förklara det. Luden i ansiktet, haha. Nä men funderar skarpt på att skaffa en silk epil. Men sen så kanske håren syns tydligare nu på sommaren då ansiktet fått färg. Hört oxå att det är lite ärftligt (stavning!?) Mamma min är oxå lite "lurvig" i ansiktet. Min pojkvän har ej sagt nått...

• Anonym (pip)

Det är ju hormonellt - om du är gravid, så är det ju bara någonting tillfälligt och kommer ramla av efter förlossningen.

Är det riktigt mycket och börjar bli ett problem så gå till en hudläkare så gör de en hormonell utredning - ev. kan du få en remiss för diatermi el. liknande.

Enligt min hudkosmetolog på en diatermisalong ska man aldrig rycka ut hårstrån med pincett - det bara gör att blod rusar till stället så roten får mer näring = grövre strån. Det är en risk, inte en regel. Är man villig att fortsätta för evigt så är det väl fritt fram.
    Kan vara en idé att satsa på mer permanent hårborttagning - diatermi funkade för mig iallafall. Lycka till!

• Anonym (Hårig.)

Hej. Nä jag är inte gravid. Fick mitt barn för 9 månader sen. Men det är kanske bäst att gå till en hudläkare först!

• Anonym

det är nog en del av livet att ha lite hår här & där! =)
    lät ju inte bra att håret blir grövre vid pincett ryckning... men jag kommer iaf köra på! för resten av livet =) man ser ju inte ut som en apa, så det är nog lugnt, hihi!
    klart killen inte märker nåt, sånt tänker nog dom inte på! skulle min sambo nämna nåt åker han på moppo!!!

• Anonym (hairy)

När jag vaxar "muschen" så får jag en massa finnar på överläppen. Likadant blir det om jag rycker stråna med pincett. Nån som vet hur man undviker det???

• Anonym (Hårig.)

Hairy: Nä tyvärr vet jag inte. Men det är kanske bäst att gå till en hudklinik å få proffesionell hjälp.

• Rosarin

Hej!
    Vet inte var du bor TS men om du bor i Sthlm kan jag rekommendera min jattegulliga hudterapeut.
    Pa hennes hemsida kan du lasa om en ny jattebra metod att ta bort har med.

www.ireneshudvard.se

Las under fliken som heter nyheter.
    Ifall du inte bor i Sthlm ar jag saker pa att det finns fler hudterapeuter som anvander sig av samma metod.

Lycka till ! :)

• Anonym (grövre)

Säg vad man vill men håren blir svartare och grövre om man tar bort dem med pincett.
    Jag gjorde det misstaget och vet inte alls hur jag ska kunna få det ogjort

• Anonym (Hårig.)

Tack Rosarin, ska kika på länken men tyvärr bor jag ej i Sthlm. Bor i sundsvall, undrar vart men kan gå där.

• Anonym (S)

Hej TS!
    Du ska gå till Relax på Trädgårdsgatan, där kan du få bort stråna!
    Diatremi heter det om jag inte missminner mig, attans dyrt, men bra!

• Anonym (lurven)
    Anonym (S) skrev 2007-07-29 17:03:00 följande:
    Hej TS!Du ska gå till Relax på Trädgårdsgatan, där kan du få bort stråna!Diatremi heter det om jag inte missminner mig, attans dyrt, men bra!
    Har dom nån hemsida??
  • Anonym (S)

Tyvärr... Tror inte det.
    Här är adress och tel nr iallafall:

Relax Hudvårdsklinik

Adressuppgifter
    Relax HudvårdsklinikTrädgårdsg. 3285232 SUNDSVALLTlf.060 - 15 90 91
    Mer information
    Hårborttagning

Epilering, Permanent hårborttagning

Övrigt

Fotbehandlingar, Hudterapeuter