• Anonym (lessen)

bråk varje gång han dricker :'(

vad ska jag göra?

har ett jätte bra förhållande men när det bjuds till fest och med alkohol så slutar det ofta med att killen blir sur arg på mig och säger saker som dra här ifrån  och andra saker och bara skriker.

vi har ett barn och ett i magen så jag dricker jue inte själv så bråk blir det inte pga fyllan för båda om ni förstår.

sen så är det inte ofta vi är ute och festar eller så för vi har barn att ta hand om.

men varför börjar han att bråka med mig varje gång nästan utan en anledning och ja har absolut inte gjort något för ja verkligen älskar honom och vill inte bråka med han, det ända jag kanske säger är "kan du lugna ner dig med drickandet nu?".

jag frågar honom varje gång vid nyktert tillfälle lr dagen efter kan han till o med undra vad det är så berättar ja  allt för honom och alltid kommer det dära förlåt och ja förlåter alltid honom ska jag göra det?  är så trött på att han skall börja bråka med mig varje gång han dricker.

vad är det för fel på mig eftersom han bråkar jue är det att han har kanske tappat känslor lr vad? svar av han får man inte så mycket om det hära. men är det värt at vara kvar när han beter sig så hära varje gång?? blir så lessen varje gång gråter mig till söms och gråter när ja har vaknat tills han alltid har sagt förlåt.

det måste ju vara fel på mig eftersom han bråkar med mig varje gång ?!!

usch hjälp mig ska ja verkligen vara kvaar även om jag älskar honom eller ska jag lämna  han ? :(

• Svar på tråden bråk varje gång han dricker :'(
  • Birgitta2

Dåligt ölsinne kallas det. Vissa bör inte dricka helt enkelt eftersom nåt händer i hjärnan och de blir förbannade. Och dåligt ölsinne är svårt att hantera för omgivningen.

Han borde sluta dricka helt.

• Attityde

Håller med föregående svar! Vissa personer klarar inte av att dricka och vara trevliga. Bäst när de inser det själva och håller sig till läsk.
    Personligen blir jag inte övertrevlig när jag druckit och undviker det. Om jag dricker så ser jag till att det inte blir mer än några öl eller cider absolut ingen starksprit. Vill ju inte göra mig ovän med folk bara för att få en "fylla" då har jag det trevligare utan alkohol!

• Anonym (E)

DET ÄR INTE DIG DET ÄR FEL PÅ!

Din man kan inte hantera alkoholen helt enkelt. Kanske inte tål det. Därför får han "snefylla" och blir aggressiv.

Men jag upprepar: Det är INTE dig det är fel på!! Eller hans känslor för dig.

Han borde sluta dricka.

• Anonym (lessen)

ja känner så med att han borde sluta men han skulle nog alldrig sluta för att ja säger det :( 

men ksa försöka prata med honom igen.

jag kanske skall sluta umgås med honom när han dricker men det känns jue fel det med :(

• Birgitta2

Anonym (lessen) skrev 2007-07-29 11:41:33 följande:

jag kanske skall sluta umgås med honom när han dricker men det känns jue fel det med :(
    Inte alls fel. Om han skall dricka kan han gå nån annanstans och sova nån annanstans den kvällen. Du skall inte klä skott för att han inte klarar spriten.
  • Anonym (E)

ja känner så med att han borde sluta men han skulle nog alldrig sluta för att ja säger det :( men ksa försöka prata med honom igen.jag kanske skall sluta umgås med honom när han dricker men det känns jue fel det med :(
    Tuffa till dig och stå på dig! Gör vad som känns bäst för dig!
    Det här är inget som du ska behöva stå ut med!
  • Anonym (E)
    Birgitta2 skrev 2007-07-29 11:47:48 följande:
    Inte alls fel. Om han skall dricka kan han gå nån annanstans och sova nån annanstans den kvällen. Du skall inte klä skott för att han inte klarar spriten.
    Bra sagt!

Han kan gå nån annanstans om han skall dricka.
  • Tös

Sådan pojke har jag också bott ihop med. Han var alldeles superglad i spriten o tyckte det var gott. Det som hände VARJE gång han hade druckit var att det blev psykisk misshandel på mig. Det slutade med fysiskt sista tiden innan jag drog.

Det spelade ingen roll om jag sa att han skulle sluta dricka eftersom han inte förstod min rädsla eller satte mig i främsta rummet. Han drack o tyckte han hade rätt till o dricka så mkt som han ville. Vilket alltid blev en hel del.

Svar på tråden bråk varje gång han dricker :'(