• Skrutteflin

"Fejk" öppen spis

Någon som kan tipsa om vart man kan hitta en relativt billig "fejk" öppen spis? Ni vet en sån där som man eldar med gele i? Vi har inte möjlighet att sätta in en riktig eftersom vi bor i lägenhet och då tycker vi att det är ett bra alternativ. Jag hittar knappt några alls nu och i höstas tyckte jag att de syntes till precis överallt. Kanske det kommer in mer till hösten iofs.

Tips?

• Svar på tråden "Fejk" öppen spis
  • Dora

Dom har varnat för såna men det kanske du vet. Väggen blir varm och då lossnar skruvarna, kaminen välter, gelen rinner ut och eldar upp hela huset.

Har för mig att jag såg nåt sånt på europris eller om det var jula.

• JLS

Jag rekommenderar VERKLIGEN ellos öppna spis. Den går på el och är superfin, jag har en vit själv och den ser mkt mkt dyrare ut än vad den är. Med frakt gick den på 3900 kr nånting. Sådana där som går på gele är ju skitkrångliga, man måste köpa ny gele hela tiden, det kostar och krångligt att behöva köpa hem jämt när det tar slut och de har också varnat för sådant på PLUS om att det kan vara hälsofarligt att andas in.

Kolla Ellos sida!!

• Skrutteflin
    JLS skrev 2007-07-29 16:37:58 följande:
    Jag rekommenderar VERKLIGEN ellos öppna spis. Den går på el och är superfin, jag har en vit själv och den ser mkt mkt dyrare ut än vad den är. Med frakt gick den på 3900 kr nånting. Sådana där som går på gele är ju skitkrångliga, man måste köpa ny gele hela tiden, det kostar och krångligt att behöva köpa hem jämt när det tar slut och de har också varnat för sådant på PLUS om att det kan vara hälsofarligt att andas in. Kolla Ellos sida!!
    Är det den här du menar?

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=187690&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
  • Jessica B

Plantagen har också,har jag sett.

• Skrutteflin
    JLS skrev 2007-07-29 19:28:13 följande:
    Skrutteflin: Nej det är inte den!! Ska kolla om jag hittar den!Den finns med i deras online-katalog!!Klistra in detta i verktygsfältet om det inte bara går att klicka påwww.ellos.se/Catalog/Browse/ViewSpread.aspx...Är jättenöjd med den:)
    Aha va nice. Men va konstigt att den inte finns me när man klickar sig fram på öppna spisar.

Jag har hört att fläkten kan låta en del på eletriska spisar. Hur är det med din? Finns det något du stör dig på annars eller är den perfekt?
  • JLS

Ja det var konstigt, hoppas den inte utgått bara. Jag gillar den jättemkt, den ser fin ut i träet och ser mkt dyrare ut än vad den är, köpte en likadan till min mamma när hon fyllde år och hon älskar den

Enda nackdelen är att den låter liite när man har på den, men inte mkt tycker jag. Men den är inte knäpptyst men det överväger att behöva andas in konstiga saker, behöva köpa gele och älskar looken på den.

Man kan även justera den sk lågan så man kan ha den större eller lägre och det ser ganska äkta ut faktiskt:) Sen kan man välja om man vill ha röklukt eller inte. Och det följer med en fjärrkontroll alltid trevligt;)

• meic

Finns det såna som man inte eldar i utan som man bara sätter ljus i, men att det ser ut som en riktig? Alltså, ja, vad ska man säga... Typ som att man göra "låtsas plafonder" men att det är en sån..?

Blev lite förvirrat det här...

Svar på tråden "Fejk" öppen spis