• Dora

Mystiska blåmärken

Jag får i perioder konstiga blåmärken, främst på benen men även på armarna. Det blir inte blå utan bruna direkt. Jag kan svära på att jag inte slagit mig. Det senaste är strax under knävecket.

Vad kan detta vara? Är rädd att det är proppar eller nåt sånt.

• Svar på tråden Mystiska blåmärken
  • Bifrost

Jag har börjat få likadana blåmärken som dig. Proppar är det troligtvis inte. Då hade arm/benet, med största sannolikhet, blivit svullet, värmeökat osv.
    Vet inte vad det beror på. Jag tänker gå till läkaren och kolla upp mig. Känns alltid bäst så jag slipper oroa mig.

Lev här och nu...
  • Etta med kokvrå

Om du inte känner dig hängig, febrig och allmänt "ämlig" så är det troligen inget farligt alls.
    Du har möjligtvis inte haft några tvivelaktiga sexuella kontakter utan skydd?
    Kaposis Sarkom yttrar sig som du beskrev och uppstår oftast när man har blivit smittad av HIV.

Men jag tror inte du har haft en sådan extrem otur.

• Tinny

Jag har också det problemet, uppsökte läkare minns inte riktigt vad han sa. Men jag gjorde iaf flera tester bl.a ett B12-test och det visade sig att jag hade låga värden. B12-brist kunde nämligen orsaka blåmärken sa läkaren...så det kan vara något att kolla upp.

Annars minns jag inte riktigt vad det mer kunde bero på, det var ett tag sedan jag sökte hjälp för detta.

• Dora

Etta med kokvrå---> Nej HIV har jag inte. Kollade det på båda mina inskrivningar på MVC.
    Har varit hos läkaren som tog en hel massa prover så vi får se vad de visar.

Svar på tråden Mystiska blåmärken