• sheeba

Kan detta vara ett tecken på att spiralen sitter fel?

Vet inte hur ni känner när ni gör knipövningar men när jag gör det så skänns det som om den flyttar sig, ibland känns det mer än andra gånger.
    Så har det kännts sedan jag satt i in den i november.

• Svar på tråden Kan detta vara ett tecken på att spiralen sitter fel?
  • Sussi75

Jag har inte känt av min spiral någon gång sen jag satte in den i februari.

• Anonym

när min spiral satt fel så hade jag mensvärk o blödningar.

• sheeba

Mensvärk och starkare värk än det har jag men inga blödningar.
    Ska ringa bm men man ska bara få tummen ur r*ven

• msmalin

jag gick o hade skit ont länge till sist sa jag bara ta ut den... förmodligen satt min fel.

• sheeba

Msmalin hade du hormon också? För jag har haft såhär sedan jag satte in den mer eller mindre.

• msmalin

ja jag hade hormonspiral.. o hade mer eller mindre ont sen jag satte in den, men jag hade den inne ett år med smärtor...till slut gick det inte alls längre o ingen som jag känner som hade hormonspiral kände igen smärtorna alls, de kände inget alls

• sheeba

Äntligen fick jag tummarna loss, ska till Bm i morgon för att kolla spiralen.

• msmalin

vad bra.. hoppas de kan fixa det, man ska inte behöva ha ont för att slippa bli gravid

• sheeba

Nu har man varit hos gyn.
    Fick göra ul först för att kolla spiralen. Men hon kunde inte se den pga av att jag har bakåtliggande livmoder+ att hormonspiral är svårare att se än koppar.
    Sedan gynundersökte hon mig allt såg bra ut. Hon skulle försöka klippa trådarna lite men det gick inte pga livmodern läge hon kom inte åt. Den 30 ska jag dit igen för VUL läkaren ska kolla då då kan han klippa trådarna med för han hade andra instrument.
    Se hur det går så får jag se om jag behåller dne eller tar ut den.

Svar på tråden Kan detta vara ett tecken på att spiralen sitter fel?