• Axelpaxel

Gravering i vigselringen??

Vad står i era vigselringar? har ni skrivit en fin text eller "bara" makens namn? Hur gör man med mannens ring? Graverar man in bröllopsdatumet i den också bredvid förlovningsdatumet eller köper man en ny ring? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Gravering i vigselringen??
  • maggan75

Vi har bara namnen och datumen graverade i vigselringarna, har varsin vigselring eftersom vi inte är förlovade

• molliemus

I förlovningsringen har vi; maderia 2004 namnet.
    I vigselringen har vi; datum namnet.
    Båda två har två ringar.

• Axelpaxel

molliemus: brukar inte mannen bara ha en ring?

• Smurfan JM

Numera är det lika vanligt att båda har två ringar...

(I våra ringar står det fö ingenting, varken förlovnings- eller vigselringarna)

• Axelpaxel

jag tänkte att istället för att skriva namn o datum att man kankse skriver en fin kort text?

• Deborah

Min blivande make lät dom skriva i våra förlovningsringar. Namn datum och From Here To Eternity.

Vet att Efva Attling använder det oxå. Men det är sååå vackert så det struntar vi i.

• Axelpaxel

deborah: ja det var jättefint!
    ingen som har fler förslag?

• E T

I förlovningsringen står det namn o datum o i vigselringen står det "Et Amo" o datum. "Jag älskar" betyder det! Vi är nöjda!

• Axelpaxel

et är det spanska då? vet inte om jag vill ha ett annat språk i ringen, fast jag gillar ju italienska så då blir det väl ti amo

• E T

Som du ser på min signatur så kallade vi vår son i magen för ET så det kändes liksom klockrent för oss att ha Et amo!

• Axelpaxel

så fint latin är vackert
    köpte ni ny vigselring till mannen då? eller graverade ni in det nya datumet också i hans förlovningsring?

• E T

Nej, ingen ny ring till mannen o vi har faktiskt inte kommit till skott än o graverat in Et amo i hans, men vi ska göra det! När vi nu får tummen ur

Svar på tråden Gravering i vigselringen??