• Pimkies

Kliar sig i hårbotten, vad har ni för shampo?( 2 åring)

Sonen kliar sig väldigt mycket i hårbotten, jag tittade och såg att han hade som torra fläckar som de liksom flagnade ifrån!
    Jag har köpt barnängens kombinerade tvål och shampo, pratade med min frisör som påstog att Barnängen inte är så bra som man tror, eller jag iaf trodde, de är ju de man hör mycket om och att dom ska vara skonsam mot bebisar/barn!
    Hon sa även att jag kunde massera in olivolja i hårbotten, jag provade det och han har faktiskt kliat mindre!

Min egentliga fråga är, vad använder ni för shampo?

• Svar på tråden Kliar sig i hårbotten, vad har ni för shampo?( 2 åring)
  • judithsimone

Bästa tipset är att helt skippa schampo. De små behöver inget. Ta bara pyttelite om de smetat mat i håret.

• judithsimone

Bara skölj med mycket vatten och ta bara schampo vid behov i själva håret - inte i hårbotten. Små barn torkar ut lättare än vuxna.

• blonde redhead

Vi använder inget schampo, har aldrig gjort det eller (vår äldsta är tre år) Helt onödigt och i stort sett alla schampoo torkar ut huden.

• Mymlann

Jag har allergier och har känslig hy, men jag kan använda alla shamposorter UTOM Barnängen. Det börjar klia som attans av det.

Så börja med att  byta sort iaf. Eller använd så sällan det går. Vi brukar anvädna shampo varannan gång ungefär på vår stora son.

♥ Linus och Julle ♥
  • Kelsy

Min son är jäätekänslig mot vanligt barn schampoo/duschkräm. Vi använder bara natusans tvättkräm med olja från topp till tå. Milt och luktar gott! Hans känsliga hud reagerar inte på den iallafall.

• Grannen

Jag fick världens eksem av barnängens shampo, blev riktigt illa tillslut. Skaffade ett medicinskt shampo på apoteket och eksemet gick bort.
    Vi använder goldwells banshampo till dottern det fungerar bra på henne.

• Pimkies

Mumlin- de sa frissan att också, att jag skulle hålla mig till frisörmärken, vart finsn goldwell för barn?

• Grannen

Vu fick det av en försäljare... men antar att det finns hos frisörer med ett stort goldwellutbud, annars kanske man kan be en frisör som säljer goldwell att ta hem det? Det är verkligen drygt och luktar lagom mkt.

Svar på tråden Kliar sig i hårbotten, vad har ni för shampo?( 2 åring)