glass med chili?
Någon som har recept på glass med chili i? Jag tror att den även innehöll kokos.
Hade ett recept på det i en pärm som jag slängde av misstag. Jag minns att den iallafall var supergod!
Någon som har recept på glass med chili i? Jag tror att den även innehöll kokos.
Hade ett recept på det i en pärm som jag slängde av misstag. Jag minns att den iallafall var supergod!
Det lät gott så jag hjälper dig att puffa upp tråden lite
Mmmmmmmmm......... Jag bodde länge i mexico och saknar verkligen allt gott med chili i.
Jag vill också veta hur man gör chili glass:P !!!
Ingredienser
Portioner: 5 barn
2 1/2 banan
2 1/2 små tortillabröd (taco size)
100 g vit choklad
1 l vaniljglass
2 msk sweet chilisås
Tillagningstid: Max 20 min
Svårighetsgrad: Lättlagat
Gör så här
Sätt ugnen på 225°C.
2. Dela skalade bananer och tortillabrödet i halvor. Hacka chokladen grovt. Lägg bananerna på bröden. Tryck chokladbitarna på bananerna med fingertopparna. Rulla ihop till paket. Lägg paketen med skarven ner i en smord ugnssäker form. Grädda tills bröden fått lite färg, ca 10 minuter.
3. Lägg glassen i en bunke och kör den mjuk med hjälp av en elvisp. Tillsätt sweet chilisås och rör så att det precis blandas. Om man vill göra vackra glasskulor kan man frysa in chiliglassen en stund. Servera de varma paketen
med glassen.
Hör kanske inte hit, då ni söker recept, men Lejonet och Björnen hade glass med chili i, iallafall för ca två år sedan
Tack för alla recept!