• Summerlover

Korsett, mm - lite frågor inför mitt bröllop!

Har beställt en otroligt vacker sidenklänning till mitt bröllop. De ska sy upp den efter mina mått (är lite större tjej), så jag hoppas slutresultatet kommer bli jätte fint.

Men jag vill minska mina höfter, miidjan, magen just den dagen. För att känna mig lite vackrare Generad.
    Men vill ej ta på mig ngt som man knappt kan andas i.

Jag bor i Gbg och undrar om ni vet vad/ var man kan köpa ngt som uppfyller mina önskemål och som ej syns att man har på sig så att säga!

Super tacksam för svar!

Kram Johanna

(¯`°?.¸ ღ ♥Elin, född 061017♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Korsett, mm - lite frågor inför mitt bröllop!
  • Banana82

ok, en korsett är riktad på midjan, enbart... du letar nog mer en gördel... Och en korsett är stel, du måste andas på ett annat sätt då den reducerar midjan och snör åt vi bröstkorgen med hjälp av stadiga stålfjärdrar...

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Summerlover

Aha, då menar jag en bra gördel GeneradGlad

(¯`°?.¸ ღ ♥Elin, född 061017♥ღ ¸.?°´¯)
  • Banana82
    Kärlek i massor skrev 2007-07-29 23:49:20 följande:
    Aha, då menar jag en bra gördel
    för korsetter är till för timglaseffekten dvs framhäver kurvor, höfter och midja... Dessutom inte att rekomendera om du redan betällt en klänning efter dina mått, då de blir annorlunda i en korsett... Finns många bra grjer på lindex och liknande, gördeltrosor, inte vackert, men effektivt
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • gustafssons

ja provade en korsett för att fixa figuren som du vill... hon i butiken bara skrattade o ruskade på huvudet... det fungerade inte alls... Jag hoppas det fungerar för dej!!

• Banana82
    gustafssons skrev 2007-07-29 23:53:37 följande:
    ja provade en korsett för att fixa figuren som du vill... hon i butiken bara skrattade o ruskade på huvudet... det fungerade inte alls... Jag hoppas det fungerar för dej!!
    som sagt, en korsett fixar bara midjan (om vi pratar korsetter och inte korsellet och bustiers som ofta bara råkar kallas korsetter)
  • Amatea

Det finns nåt som heter *midjeformare*. Det är som ett tygstycke med tunna lätt stela metallskenor på längden och man knäpper den med hyskor. Den ska sitta rätt tight men den är ändå mjuk så man känner den inte utan tvärtom känns det som om man *slipper hålla in magen* om du förstår mig rätt

Nackdelen kan vara att ev. fett kan pushas uppåt så att det blir lite valkigt precis ovanför kanten på tyget men det behöver inte bli så, beroende på kläderna man har över etc.  Den håller mest in magen och ev. höftkuddar, dock går den inte ner på låren.

Jag köpte en sån i en underklädesbutik på Linnégatan.

• gustafssons

problemet va mest midjan... men det gick inte ändå..

• Banana82
    Amatea skrev 2007-07-29 23:56:31 följande:
    Det finns nåt som heter *midjeformare*. Det är som ett tygstycke med tunna lätt stela metallskenor på längden och man knäpper den med hyskor. Den ska sitta rätt tight men den är ändå mjuk så man känner den inte utan tvärtom känns det som om man *slipper hålla in magen* om du förstår mig rätt Nackdelen kan vara att ev. fett kan pushas uppåt så att det blir lite valkigt precis ovanför kanten på tyget men det behöver inte bli så, beroende på kläderna man har över etc.  Den håller mest in magen och ev. höftkuddar, dock går den inte ner på låren.Jag köpte en sån i en underklädesbutik på Linnégatan.
    brukar dock vara plastskenor, metall skaver sönder tyget om det är för få lager och strech, nackdelen med plast är att har man valkar kan fjärdrarna böja sig efter valkarna och stanna där.
  • Banana82
    gustafssons skrev 2007-07-29 23:58:16 följande:
    problemet va mest midjan... men det gick inte ändå..
    men var det en korsett då, för en riktig fixar midjan, tro mig, jag drar in 10 cm lätt
  • Themis

Ska man ha korsett eller andra roliga kläder under brudklänningen så bör man prova/beställa den med dessa på, det är ju enda sättet att få rätt på måtten.

Här kan man läsa lite om vilka underkläder som finns och brukar sitta under brudklänningen, en korselett eller basque är så att säga "korsett light" och ger möjligen lite fastare figur men utan att dra åt som en korsett.

sv.wikipedia.org/wiki/Korselett

Se även

www.vollers-corsets.co.uk/

klicka i "bridal" i listan med korsetttyper så vet du snart vad som finns och du-man kan ju byta om till bröllopsnatten, faktiskt!

Svar på tråden Korsett, mm - lite frågor inför mitt bröllop!