• Häxan Jia

Korsett eller snörning?

Jo alltså jag undrar om någon vet vart man kan få tag i en enkelt korsett eller en sån där snörnings korsett som de använde förr, innan 60 talet för att snöra nyförlösta, så man slapp hängandet från buken??

Skulle väldigt gärna vilja få tag i en sådan att ha direkt efter min egen förlossning.

Tacksam för alla svar och tips

Mvh Häxan Jia

Jag har inga fördomar, jag hatar ALLA!!!!!!
  • Svar på tråden Korsett eller snörning?
  • Vickan I

Vaddå...skulle man få platt mage igen då, utan att träna!!! Låer för bra för att vara sant..hehe.

Tyvärr inga tips på vart det finns dock

• Smaley

Var tar det man snörar in vägen undrar jag.. bubblar det inte ut runt om???

• Häxan Jia
    Vickan I skrev 2007-07-30 00:22:36 följande:
    Vaddå...skulle man få platt mage igen då, utan att träna!!! Låer för bra för att vara sant..hehe.Tyvärr inga tips på vart det finns dock
    Poängen är inte att få platt mage, utan att slippa få en så in i helvetes hängbuk

Min mormor har fött 5 barn tätt, blivit snörd vid varje förlossning och du kan idag inte se på hennes mage att hon fött 5 barn, hon är för övrigt 76 år

Absolut ingen hel sanning, men väl värt att testa tycker jag personligen iaf.
  • Häxan Jia
    Smaley skrev 2007-07-30 00:28:34 följande:
    Var tar det man snörar in vägen undrar jag.. bubblar det inte ut runt om???
    Bubblar de ofta över på en vanlig korsett, nix

Tanken med det hela är mer som en gördel, alltså att det slipper hänga och flänga, plus att man får lite stöd för kroppen.
  • Shadilly

Jag har inhandlat alla gördlar/korseletter som jag haft behov av (har jobbat med amatörteater) på second hand. Men det finns sämre av det numera.

• Gladabarnensmamma

ehh... får man inte hängbuken när man är gravid?!?
    Tror mycket på anlag & träning... har tränat som f-n och hade platt mage efter 4-5 månader (35+ vid första barnet).

• Häxan Jia
    Gladabarnensmamma skrev 2007-07-30 03:16:44 följande:
    ehh... får man inte hängbuken när man är gravid?!?Tror mycket på anlag & träning... har tränat som f-n och hade platt mage efter 4-5 månader (35+ vid första barnet).
    Din ålder spelar föga roll för mitt korsett sökande, men tack för den meningsfulla informationen.

vad är poängen med ditt inlägg? Bara undrar för jag kan inte riktigt se vad det tillför tråden i sig??? *undrande och nyfiken*

Det handlade inte om att slippa hängbuken som något mirakel medel ifall du inte begrep detta, det handlar om att ha lite stöd för magen den första tiden. Vill du att jag skall förklara utförligare så säg till, tänkte ifall du inte forstod poängen denna gången heller??

Förövrigt så borde väl alla få tro vad dom vill, inklusive mig?
  • Häxan Jia
    Shadilly skrev 2007-07-30 03:10:40 följande:
    Jag har inhandlat alla gördlar/korseletter som jag haft behov av (har jobbat med amatörteater) på second hand. Men det finns sämre av det numera.
    Jag vet att jag hittade liknande korsetter som den jag söker nu i secondhand affärer när jag var tonåring, men nu verkar det helt kört, jag har allt kollat.
  • amasonas

jag kan tycka att det verkar väldigt skönt för ryggen att bära korsett efter en förlossning....

har inte testat själv men den borde ju hjälpa den stackars ryggen medans magmusklerna hittar tillbaka till sin rätta plats igen?!

Ts: Har inte typ Lindex & sånna ställen lite enklare korsetter, jag hade en på mitt bröllop, sonen var då 8 veckor & den var riktigt "grov" & stödde upp bra...kolla där vet ja´

lycka till!

Jamie030405 Anton060524
  • synthetic

Jag snörade mig med vanliga vollers efter dottern Är iof van snörare haha drog in midjan runt 45 cm innan jag var gravid.. och den börjar redan forma sig. Dock paus igen nu för bebis

♥ Dotter 051231 - Bebis 071121 ♥
Svar på tråden Korsett eller snörning?