• bakabakalitenkaka

Åkpåse i liggvagn??

Vi hade tänkt köpa en åkpåse och ha i vagnen, men så testade vi igår och nån åkpåse får då inte plats i liggdelen på vagnen. Vad har man istället?? Fäll och täcke eller?

Bf 2007-12-06
  • Svar på tråden Åkpåse i liggvagn??
  • Gravid2010

Vad har du för vagn? Det finns ju andra sätt än att ha liggdel+ påse...

• bakabakalitenkaka
    Kajsan skrev 2007-07-30 08:39:43 följande:
    Mysko, vad är det för liggdel som är så liten?
    Emmaljunga citycross med citykorg till.
    Bf 2007-12-06
  • miababia

jag hade bara lakan och täcke om det var lite kallare ute kanske en fleecefilt att ligga på. blir ju ganska varmt där nere

• Gravid2010

Får du inte plats med åkpåse i en citykorg?? Det låter konstigt.. den är ju störst av alla 3 alternativ.

• bakabakalitenkaka
    Gravid2010 skrev 2007-07-30 08:42:43 följande:
    Får du inte plats med åkpåse i en citykorg?? Det låter konstigt.. den är ju störst av alla 3 alternativ.
    Nej det gick bara inte, bara 2/3delar av åkpåsen fick plats.
    Bf 2007-12-06
  • Gravid2010

Alltså om du har BF i december och bor norrut så skulle jag köpa en fårfäll lr nåt sånt att bädda med eller kanske en tjockare fleecefilt.. Men sen så har du ju en rejäl overall också om det blir riktigt kallt.

• bakabakalitenkaka

Bor i Stockholm   Men räcker det med en fleecefilt i botten och sen bädda med täcke bara? Självklart har bebisen overall

Bf 2007-12-06
  • Gravid2010

Jag vet inte hur bottnen ser ut i citykorgen men det är väl en rejäl madrass kan jag tänka! Så ja, en fleece lr fårfäll, ska räcka.. Sthlm blir ju sällan såå himla kallt även om det kan blåsa småspik emellanåt!

• mimmipigg

Visst kan man använda overall men vi gjorde inte så. Lillan hade bara vanliga innekläder, och sen hade vi en rejäl åkpåse, ev. filt också. Drog på mössa bara.
    Väldigt smidigt om man springer in i affärer/gallerior/restauranger så kunde man bara öppna åkpåsen och bebis slapp svettas ihjäl.

• Mambo77

Hjälp får man inte plats med en åkpåse...iof har vi köpt en Emmaljunga duo kombi och försäljaren sålde på oss en åkpåse och då måste väl påsen få plats i vagnen?? Vi har köpt en fleec overal typ som vi tänkte att han ska ha på sig över sina vanliga innekläder...tror ni det blir för varmt?
    Bor oxå i Sthlm

Svar på tråden Åkpåse i liggvagn??