• lycka79

Massör/massageterapeut, frågor!

Har stora funderingar på att gå en form av massage-utbidildning. Har precis beställt hem kurskatalogen Axelsons har, samt att jag strax ska ringa en skola som ligger närmare där jag bor.

Är det ngn här som gått en kurs och kan rekommendera en skola? Är det t o m så att ngn här har gått kursen som finns hos Europeiska Massage-Akademin, som ligger i Örby? Undrar om den är bra.

Samt till sist, den ekonomiska biten. Vad tjänar en massageterapeut?? Eller vanlig massör, till att börja med.

Hoppas ngn här kan svara på mina frågor, iaf en del av dem! Må så gott!

• Svar på tråden Massör/massageterapeut, frågor!
  • lycka79

Ingen här som jobbar som massös el liknande och kan berätta lite? Är sååå nyfiken på hur det är, hur svårt det är att klara sig efter utb osv.

*puff puff*

• Nicke 77

Hej.

Är utbildad friskvårdsterapeut. Utbildade mig på Göteborgs Gymnastiska institut i Surte (norr om Gbg). Kanon utbildning. Startade eget företag direkt efter utbildningen.

www.ggi.se

lycka till / Nicke

• lycka79

Hej och tack för ditt svar!

En lite känslig fråga kanske, behöver ABSOLUT inte svara om du inte vill. Men jag undrar vad en ny-utbildad massör tjänar på ett ungefär, idag. Har du ngn aning om det? Och friskvårdskonsult, vad innebär det mer exakt? Låter ju oxå lite halvroligt om man har mkt kundkontakter. Ska läsa på länken, kanske finner jag svar på iaf en av mina frågor här ovanför...

• Nicke 77

Jag vet inte vad en nyutbildad terapeut tjänar. Har aldrig haft någon anställning utan endast drivit eget företag. Började med att kombinera behandlingar med ett annat jobb samtidigt. Tar lite tid att bygga upp en kundkrets men det är värt den tiden. Om man arbetar med behandlingar så är det inget man blir rik på iaf ;).

Titeln friskvårdskonsult vet jag inte riktigt vad det innebär. Finns ju tusen olika titlar på samma jobb.

/Nicke

• lycka79

Ah, ok. Läste det ngnstans att det bästa är att driva eget företag än att vara anställd. Har ett bra jobb idag, så jag skulle aldrig lämna det vind för våg för att EVENTUELLT lyckas med eget företag, känns lite för riskabelt. Men, men. Äh, man får väl satsa på att gå en utb, iom det är en dröm jag har, sen får man väl smygstarta på ngt vis. Tack för hjälpen iaf!

Svar på tråden Massör/massageterapeut, frågor!