• Maja K

Hur många av er som fick epidural eller kejsarsnitt fick kraftig huvudvärk efteråt?

jag fick det efter en vaccination och huvudvärken höll i sig 4 månader. är rädd, eftersom jag hört att detta kan ske med ryggbedövningar av olika slag. erfarenheter, några?

• Svar på tråden Hur många av er som fick epidural eller kejsarsnitt fick kraftig huvudvärk efteråt?
  • frittepillan

jag fick inga problem alls av min epidural den fungerade fint. Jobbar som sjuksköterska och har aldrig hört talas om att ngn av mina patienter fått huvudvärk efter epiduralen.

• Just a housewife

Jag fick hemsk huvudvärk efter förlossningen med min yngsta. Fick också höra att det kunde vara pga epiduralen och blev kvarhållen några timmar på förlossningsavdelningen pga detta. Huvudvärken släppte dock efter ett par timmar.

• pulmones

JAG!!

Hade det i 3 månader när jag reste på huvudet. Värre än migrän

• pulmones

Efter spinal, kejsarsnitt var det. Fick vätsketerapi och koffein men inget hjälpte.

• KisseNova

Efter kejsarsnittet mådde jag bara fruktansvärt illa hela den dagen. Men fick aldrig huvudvärk

• tufft liv

spinal-huvudvärk, det fick jag efter snittet och var absolut det värsta jag varit med om. Fruktansvärt ont.
    3 hela veckor höll den i sig. USCH.

• uniMog

jag har gjort snitt med både epidural och spinal (en av varje, inte både och på samma..) och hade inga problem med huvudvärk.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Caro Lin e

Jag har fått det av EDAn, hade fruktansvärd huvudvärk i ungefär två veckor. Fick det dock inte nästa gång efter spinalen.

• Maja K

eda, är det epidural? tack för alla svar. fortsätt gärna svara.

• Caro Lin e
    Maja K skrev 2007-07-30 14:00:58 följande:
    eda, är det epidural? tack för alla svar. fortsätt gärna svara.
    Ja, det stämmer.
  • Miiiaaa

Jobbade på en avdelning där patienter som opererades ofta hade epidural.