• smyg

Köpa bil från blocket.se?

Har någon gjort det utan problem?
    Vad händer om man inte kan någonting om bilar?

När man köper hus så gör man en besiktning. Kan man göra det med en bil?

• Svar på tråden Köpa bil från blocket.se?
  • Jockelina

Jag har köpt min bil på blocket. Själv klart åker man ju dit och prokör och kollar på bilen först. Ett tips är att ta med någon som är bilkunnig!!

• Schohoo

Jag har sålt 3 bilar på blocket, men inte köpt någon!
    Jag skulle rekommendera en besiktning hos motormännen om det är en dyrare bil, typ över 50000 kr. Annars skulle jag försöka ta med en bilkunnig!

• Sommaren22juni1979

Sen så ska du se till att säljaren har köpekontrakt två kopior , allt för att säkra försäljningen ...
    Du ska även se till att den är nybesiktad och att alla papper finns där.

Kolla på besiktningspapprena : Se att det inte finns några anmärkningar som behövs göras vid , kolla mätarställningen .... För det finns de som ändrar ställningen på bilen  , kolla så att det inte låter missljud när du startar bilen , var inte rädd för att rycka o så i vissa delar , mycket pga folk som limmar fast saker och ting istället för att lämna in på reperation.

Se upp med vissa säljare , ( som mitt ex )

De fixar upp en bil de köpt , lagar den på deras egna lilla vis med tejp och övertvättar bilen , minst två ggr i veckan , och det förstör bilen helt ..

En bil som ser för bra ut för sin ålder , ska man kolla extra på ... för vissa är oseriösa , o  har man bra hästminne , så har man säkert sett bilen inne på diverse annonssidor tidigare ..

Men som föregående sa .. ta med dig en bilkunnig ...

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • f1carbon

Gör en m-test på bilen om du vill vara säker.

Att bilen är besiktigat betyder inte att det inte är fel på bilen.

Bara att den har klarat deras krav.

Så om du vill vara säker köp en ny bil.

Köper du en bil som är äldre en 3 år så räkna med att
    byta bromsdetaljer och andra slitdelar.

• f1carbon

Gör en m-test på bilen om du vill vara säker.

Att bilen är besiktigat betyder inte att det inte är fel på bilen.

Bara att den har klarat deras krav.

Så om du vill vara säker köp en ny bil.

Köper du en bil som är äldre en 3 år så räkna med att
    byta bromsdetaljer och andra slitdelar.

• Pixboy

Blocket har börjat att sälja 3mån försäkring, ger ungefär samma skydd som 3mån garanti man får hos MRF bilhandlare.

Om säljaren inte har betalat för sån försäkring, kan man ju komma överrens om att han gör det innan han tar ner annonsen för blocket.

Är inte ett perfekt skydd och inte bättre än ett m-test men en bra möjlighet

Svar på tråden Köpa bil från blocket.se?