• daysi80

Sy egen saccosäck/stor kudde?

Hej!

Jag har tummen mitt i handen, men kommer dö av tristess under min ledighet nu innan bebben anländer, så jag tänkte låna mammas symaskin och pyssla lite. Kan typ sy raksöm...

Funderar på om man skulle kunna sy en egen saccosäck (riskudde)? Nån som gjort det som har tips på hur?
    Kan man bara sy som en stor säck, stoppa den med puffat ris och sen sy ihop?

Skulle vilja ha en stooor kudde också, typ 100*70. Har inte lyckats hitta nån i en affär. Hur syr man det? Kan man typ sy ihop 3 kanter och stoppa med något och sen sy ihop (och så ett örngott över det? Vad är bäst att stoppa med isåfall?

Tips emottaget tacksamt!

• Svar på tråden Sy egen saccosäck/stor kudde?
  • Pie

Mamma har sytt en saccosäck. Hon kollade ungefärligt mönster efter en befintlig säck. Fyllningen till säckarna kan du köpa separat från affärer som säljer saccosäcker (eftersom att man fyller på dem då och då)

• daysi80

Tack för tipset!
    Vad är det för fyllning egentligen i saccosarna?

• Du och Jag ver2

Jag har sytt sackosäck till bäbis! (finns bild his mig). Jag använte iofs mönster från stof och stil. Men det går nog att fixa till ändå!
    Jag hade foder i den också, ifall den skulle spricka så är det inte kulor överallt...dessutom så går överdraget att tvätta.

Jag använde friolit kulor, också köpta på stoff och stil, men finns också på Panduro!

• daysi80

Tack för tipset!
    Har dock inte hört talas om varken Stoff och stil eller Panduro - har de hemsidor?

Svar på tråden Sy egen saccosäck/stor kudde?