• Drutten83

Kan jag ta en Ibumetin trots amning?

Jag mår såååååå dåligt, måste ha värktablett. Har bara Ibumetin 400g hemma. Läste i Fass att den går över i modersmjölken men "troligen" inte påverkar barnet.
    Vågar jag ta en då?
    Jag mår riktigt ruttat annars. Jordens migrän på G....

• Svar på tråden Kan jag ta en Ibumetin trots amning?
  • lillajag82

det e inte rekomenderat
    ända rekomenderande värktablett är alvedom
    starkare som ibumitin iprem o andra läkemedel ska rådfrågas o godkännas av läkare

Emelié010224 & Albin060520
  • Drutten83

Åååååååååååååååååååååååååååh!!Gråter

• linda b a

Om du tokammar och sedan tar en tablett. Om du sedan måste mata inom dom nrämsta 4-6 timmarna så kanske du kan ge flaska med ersättning?

• miniminja

Man ska rådgöra med läkare vid mer än _tillfällig_ användning av det.
    Om du tar en värktablett nu så kommer det troligen _inte_ att påverka ditt barn.

Däremot kanske du ska kontakta läkare och höra vilka migränmediciner du kan ta i fortsättningen, om det är ett återkommande problem.

• Jenny m Benjamin

Jag har tagit vid ett tillfälle då jag inte hade alvedon hemma eftersom det står just att man ska "rådgöra med läkare vid mer än tillfällig användning".
    Men då ammar jag ju inte så mycket längre och jag antar att om det är någon påverkan så är det mer om barnet är mindre och man dessutom helammar...

Man vet helt enkelt inte vilken påverkan det ger så man kan inte enkelt svara varken ja eller nej på frågan, men troligen är det okej att ta en enstaka tablett. Och sen får du köpa hem alvedon/panodil så du har istället.

• Springsteen

Du kan ta ibumentin vid amning... ingen fara... de till o med rekommenderade min bvcssk och barnmorska från förlossningen De är det du ska ta vid ex mjölkstockning...

Svar på tråden Kan jag ta en Ibumetin trots amning?