• Flaxa1

Pendla mellan Varberg och Göteborg?

Om du, eller någon du känner, gör det, hur funkar det? Alla kommentarer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Pendla mellan Varberg och Göteborg?
  • Champagne77

Har en kollega som pendlat o det fungerade alldeles utmärkt för henne. Frukost på tåget o bra musik i öronen eller kanske lite extra sömn. Du kan koppla av på tåget för du kan inte springa o göra massa annat. Optimalt tycker jag .

• Flaxa1

Ja, det är ju fördelarna! Funderar på om det kan vara några nackdelar i längden. Nån som har mer erfarenhet?

• Camilla D

Jag pendlade mellan Veddige och Göteborg i flera år. Men jag körde bil. (får ju annars först ta mig till Vbg) Det gick rätt bra, nackdelen är ju alla köer och den svårhittade och dyra parkeringen (fick milersättning från jobbet)
    Sa till slut upp mig för jag tyckte det tog så lång tid, barnen fick så långa dagisdagar så det var inte värt det.
    Men det är säkert smidigare med tåget om tiderna stämmer.

• Flaxa1

Tack för kommentaren! Det är min sambo som ev. ska pendla, själv jobbar jag hemifrån så det blir jag som sköter dagis o sånt. Sambon är väldigt positiv och tyder inte att "det nåt alls eftersom han har lika lång restid nu", men jag oroar mig för att det blir jobbigt i längden... Han använder lokaltrafiken nu, inte klokt att det tar så lång tid. Tar 10 minuter med bil!

Svar på tråden Pendla mellan Varberg och Göteborg?