• Jenny28

Ta med min 7-åring på Harry Potter 5??

Min son har sett de 4 första Harry Potter filmerna. Han har inte reagerat nåt negativt efter att han sett dem mer än att han tycker de är så himla bra. Han har sett de första 4 på Dvd hemma med oss i soffan. Funderar på om jag ska ta med han på den senaste på bio. Men då det verkar mer skrämmande på bio än hemma så tvekar jag.

Nån som sett den?Är den skrajsig??

DIMITRA - Alla Gudinnors Gudinna
  • Svar på tråden Ta med min 7-åring på Harry Potter 5??
  • carola1977

Min man såg den filmen och han tyckte inte att den var något för min 8-årige systerson eftersom den var läskigare än de tidigare enligt honom.

• jakeline

jag håller med om att den är läskigare än de tidigare. Kanske vänta till dvd:n?

• Banana82

kan han läsa texterna, och vågar han se en sådan film (den är lite läskig på sina ställen tror jag om man är liten).

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Jenny28

ja han kan läsa flytande. Så där är jag inte orolig. Han ser ju på engelska filmer med svenskt tal hemma.

Jo jag funderar med på om den är snäppet värre än de andra. Fast jag tyckte iofs att nummer 4 var lite läskig men det tyckte inte han...

Vilket dilemma

• mallansprallan

Får man som vuxen ta med en 7-åring på en film med 11-årsgräns?

• Jenny28

mallan: jepp, 11 år är 7 år i vuxet sällskap. 15 år är 15 år vare sig med förälder eller inte..

Men i Norge där hans pappa bor är det 13 års gräns på den. Så jag antar att den är lite "farlig"

• mallansprallan

Ok hade inte koll på det där. Jag har hört att den är otäckare än de andra filmerna.

• mamma legolina

Jag har sett Potter med mina barn 8 och 9 år, dom tyckte inte den var hemsk utan bara bra.

• junimagi

Jag ska gå och se den med min son. Tror att jag kommer vara räddare än honom

• Jenny28

junimagi: hur gammal e din son??

Jo jag tror att vi upplever det mer som läskigt än barnen. De tycker nog mer det är fräckt o häftigt än läskigt.

Iaf vad jag tror

• Dazzle

Hej

När jag var på HP5 var det massa barn som såg ut att va mellan 6-9 år, ingen hördes under filmen iaf. Jag tycker inte den är läskigare än de andra - utan tycker snarare att inget barn ska se någon av filmerna. Så har han redan sett de andra kvittar det nog. Det är lite star wars över den tyckte jag.

L

• junimagi
    Jenny28 skrev 2007-07-31 10:31:42 följande:
    junimagi: hur gammal e din son??Jo jag tror att vi upplever det mer som läskigt än barnen. De tycker nog mer det är fräckt o häftigt än läskigt. Iaf vad jag tror
    Absolut! Min son fyller åtta om en månad. Han har sett alla H. Potter filmer hittils och jag läser även böckerna för honom. Tror absolut att det är vi vuxna med våra "tolkningar " av saker och ting som upplever det som läbbigt och skräckfyllt.
  • Jenny28

juni: ok, ja han fyller ju 8 i januari så då är det ju inte så stor skillnad. Imorgon sticker vi till danmark några dagar så det blir kanske en bio till helgen...
    Jag själv tycker ju dem e så himla bra

• junimagi

Åh Dannmark - kom nyss därifrån!( I förregår!) Helt underbar stad

Jenny28 skrev 2007-07-31 20:06:41 följande:
    juni: ok, ja han fyller ju 8 i januari så då är det ju inte så stor skillnad. Imorgon sticker vi till danmark några dagar så det blir kanske en bio till helgen...Jag själv tycker ju dem e så himla bra
Svar på tråden Ta med min 7-åring på Harry Potter 5??