• esperando

Hjälp..Klä om en stol...

Hjälp...Jag håller på att klä om en vadderad stol..(alltså själva sittdynan.Den är vadderad). Men jag vet inte hur jag viker in kanterna..Hjälp nån som vet hur jag ska göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-30 20:05:25:
    Stolsdynan är inte fyrkantig utan lite bredare på ena sidan.

• Svar på tråden Hjälp..Klä om en stol...
  • esperando

nån?...nu ligger det en halvfärdig stolsdyna i vardagsrummet...

• Gnista

Kollade in vad det var för ämne du ville ha hjälp med och insåg till min fasa att det vara det värsta jag kunde tänka mig! Jag trasslar in mig i trådrullen, syr ihop sidor som inte ska sys ihop och slutresultatet blir allmänt jättehemskt Men hoppas nån kan hjälpa dig med dina bestyr gumsan
    Puss å kram!

• Angla

Är sittdynan avtagbar? Isåfall så viker du bara in tyget så det ser fint ut på ovan sidan och spänner vart eftersom och häftar fast med häftpistol.

Stackars dig Gnista som trasslar in dig i trådrullen.

Angla - mamma bortom molnen
  • esperando

Tack Angla. Men hur gör jag med kanterna? Det blir ju bara knöligt...Alltså hörnen menar jag.

• Angla

Ja hörnen är knepiga ... är tyget tjockt? Jag brukar försöka vika det så att det runt hörnet blir två tre snygga veck

Angla - mamma bortom molnen
  • erika86

Satsa på att göra ungefär sån när man slår in ett paket i hörnen. Inte en bra förklaring, men jag kommer inte på någon bättre :(

• lycklig adoptivmamman

jag viker så att det blidas ett veck i hörnet. vik upp tyget underifrån på ena sidan av hörnet och släta till innan du spikar fast tyget. Spänn fast tyget ordentligt i mitten av stolsdynan först. Väldigt svårt att förklara genom text måste jag säga.
    Det beror ganska mycket på vilket tyg du har.
    lycka till

• esperando

Tack tjejer! tror att jag snart lyckats..Så fort stolen är målad ska jag lägga in bild

• Labonina

Hur gick det? Sitter med precis samma problem fast nästan 5 år senare.. halvfärdig dyna med jätteknöliga hörnen. Någon mer som har tips på hur man viker hörnena snyggt?

Svar på tråden Hjälp..Klä om en stol...