• sheeba

Utslag av lingon?

Idag när vi åt kålpudding så såg jag att minstingen fåt utslag runt hela munnen och en bit upp på kinden. Det kan inte vara mjök för den är mjölkfri för den stora är mjölkallergisk.
    Jag tänkte att det kunde vara lingonen men han har inte fått utslag av detta innan, fått det ca 3 ggr innan.
    Vad kan det annars vara?

• Svar på tråden Utslag av lingon?
  • Långbenopluto

Barn kan reagera mot något när som helst, även om de inte har reagerat tidigare...

Likadant fungerar det för vuxna...

Allergi kan komma hux som flux...*tyvärr*

Mamma till Marcus och Isak
  • Pshevil

Sonen brukar bli röd om munnen när han har ätit lingonsylt. Tror att det är ganska starkt mot den lilla huden. Men eftersom jag inte ser några andra tecken på att han inte skulle tåla det, inga problem med magen efter att han ätit det och så, så har jag inte tänkt så mycket på det. De går bort efter en liten stund.

• sheeba
    Pshevil skrev 2007-07-31 07:36:06 följande:
    Sonen brukar bli röd om munnen när han har ätit lingonsylt. Tror att det är ganska starkt mot den lilla huden. Men eftersom jag inte ser några andra tecken på att han inte skulle tåla det, inga problem med magen efter att han ätit det och så, så har jag inte tänkt så mycket på det. De går bort efter en liten stund.
    Okej. Man får kolla det nästa gång med.
Svar på tråden Utslag av lingon?