• Anonym (Trist)

Fult på axlarna av tung belastning av bh-band

Har ju stora bröst (75E) och efter många år nu med denna tunga belastning på axlarna har jag fått väldigt fula fördjupningar på axlarna där bh-banden sitter.. INTE vackert, ngn mer som lider av detta fenomen? Kan man göra något för att de ska försvinna eller är det kört?

• Svar på tråden Fult på axlarna av tung belastning av bh-band
  • Grannen

Vet inte om det är kört men skaffa genast en bra bh utprovad av en duktig underklädsaffärspersonal.

• Anonym (Trist)

JO men detta har jag redan, köper exakt rätt strlk, av bra kvalite och breda axelband och har alltid gjort,, Mycket noga m detta för min ryggs skull men d hjälper tyvärr inte

• Anonym (Trist)

Ingen annan.....?

• Anonym

jag har 75d och har märkt av detta ibland, men jag byter bh ganska ofta och får då olika tryck över axlarna (olika band). Då brukar märkena försvinna. det är när jag går med samma bh länge som belastningen blir för stor.
    /Anna25

• Anonym (....)

du har aldrig funderat på att förminska brösten? Låter väldigt stort och tungt och lider du inte av dom? Jag själv har det fenomen du pratar om, även fast jag som du har jättebra bh och allt. Jag försöker dock gå utan bh hemma just för att låta axlarna och ryggen slappna av. Inte så skönt utan bh kanske, men vad gör man. Men jag vet ärligt inte om fördjupningarna försvinner efter en tid, man kan ju hoppas. Men nu ska jag äntligen få göra en bröstförminskning och då kommer inte belastningen bli så stor efteråt så då kanske det lättar av.

Låter som nåt du kanske också kunde fundera på, om du såklart inte trivs bra med dina bröst fastän dom är så stora.

Svar på tråden Fult på axlarna av tung belastning av bh-band