• Anonym (skengravid)

Skengravid?

Sen jag var gravid så känner jag alla rörelser i magen mycket starkare än vad jag gjort tidigare. Men idag så kändes det som om jag har ett barn i magen! Det känns precis som "sparkar"! Är så obehagligt!
    Jag äter cerazette väldigt punkligt, och jag vågar knappt göra ett grav test med risk för att jag kommer att bryta ihop om det är ett plus.
    Jag har redan en ettåring, plus en karl som är som ett andra barn. Så jag vill INTE ha några fler barn!

Jag har aldrig känt en sån här känsla tidigare. Jag har en krypande känsla i hela kroppen, jag darrar och är yr! Jag är så rädd för att jag skulle vara gravid och måste göra en abort...

Men jag tycker att sannolikheten för att jag skulle vara gravid är så liten, dels eftersom jag äter cerazette och dels för att vi bara haft sex 2 gånger de senaste 3 månaderna!
    Är det bara jag som känner såhär??

• Svar på tråden Skengravid?
  • Anonym (z0mg)

Jag äter också cerazette, känner lr så får jag för mig att det "buffar" i magen och idag har jag fått för mig att brösten har blivit större :S Funderar på att köpa ett grav test .. Men räddslan finns där också, TÄNK OM man är gravid?

• Anonym

samma här känner med buffar i magen, men tror mer på att det är tarmarna som spökar

• Anonym (skengravid)

Ååh vad skönt att höra att det inte bara är jag som känner så. Hur länge sen var det du var gravid?
    Jag har känt "sparkar" till och från i ett år...gjorde ett gravtest för några månader sen som var negativt!

Kan man inbilla sig mån tro?
    För det tar ju lång tid in på graviditeten innan man känner fostret!

ÅÅÅh vad jobbigt, imorgon så är det väl bara att gå och köpa sig ett test så man vet...

• Anonym (skengravid)

Kan det vara så enkelt att det är tarmarna man känner av???

• Anonym

själv är det snart 2 år sen jag var gravid känns precis som små buffar i magen

• Anonym (z0mg)

Jag fick min dotter för 10 månader sen.

Jag har redan tagit 2 gravtest efter det just för att jag kännt dessa buffar.

Funtar på att göra ett till eftersom man känner sig jäkla osäker :(

• Anonym (skengravid)

Men så skönt att höra att det inte bara är min mage som spelar en ett spratt!
    Men det är lite jobbigt när jag inte har någon mens...man vet ju aldrig säkert! Man kan ju gå gravid länge utan att veta om det!
    Är det nån som har koll på hur hög säkerhetsprocent det är på cerazette?
    Har inte tagit mig iväg och köpt nå test idag eftersom det har öst regn hela dagen! suck...får göra det imorgon!

• Anonym (z0mg)

Har ingen anning om procent, men har hört att det inte är helt säkert!

Svar på tråden Skengravid?