• Anonym (ajaj)

Vagel?!

Har fått som en liten ärtknöl under ögonlocket?!
    vad e detta?vagel?
    Vad kan man göra åt den?!
    aldrig haft så här förr...

• Svar på tråden Vagel?!
  • Mary Lo

Det finns olika saker man kan göra. Det är ju som en liten finne under ögonlocket och ibland går den ner av sig själv, men ibland kan man trycka lite på ögonlocket och se ifall den... "kläcks".

Jag arbetade mycket nätter förut och hade problem med mina linser och då hände det att jag fick vaglar. Absolut ingen fara!
    Mucósus orificium.
  • iorlina

Visst gör de ont men det bäsa är att bara härda ut och inte göra något. Det kan ju leda till att du får en större infektion

Jonathan 2006-10-12
  • Anonym (ajaj)

varför får man sånt för?
    min vännina har ofta..
    jaja e väl bara att vänta ut den då
    får väl va glad att dom kommer där o inte i ansiktet?!

• Mary Lo
    Anonym (ajaj) skrev 2007-07-30 22:03:43 följande:
    varför får man sånt för?min vännina har ofta..jaja e väl bara att vänta ut den dåfår väl va glad att dom kommer där o inte i ansiktet?!
    Det kan bero på en massa saker; allt ifrån en infektion i kroppen, till att du har skavt ögat mot kudden när du sovit. Men det är absolut ingen fara.
    Mucósus orificium.
  • karinagumman

min sambo gick in på apoteket och fick köpa receptfri salva för sin vagel...
    ett observandum med salvan är att den lägger sig som en hinna för ögat och man ser sämre så man bör ta den till natten... minns inte nu vad den hette...

mellan äl och bim
  • karinagumman
    karinagumman skrev 2007-07-30 22:16:07 följande:
    min sambo gick in på apoteket och fick köpa receptfri salva för sin vagel... ett observandum med salvan är att den lägger sig som en hinna för ögat och man ser sämre så man bör ta den till natten... minns inte nu vad den hette...
    salvan hette noviform... kolla fass.se
    mellan äl och bim
Svar på tråden Vagel?!