• abris

hur kan man göra rent silver...halsband och armband???

ja som frågan lyder....är det ngn som har tips??

• Svar på tråden hur kan man göra rent silver...halsband och armband???
  • Lilla näktergal

Finns silverputsmedel att köpa.

Sen har jag hört att coca cola ska funka, alltså då lägga ner dom i ett cocabad.

Aluminiumfolie i ett vattenbad med massor av salt i är också något jag hört.

• Amita

Tandkräm fungerar faktiskt oftast bra på silver. Massera in den på smyckena använd eventuellt en borste,låt verka ett tag och skölj med vatten, har fungerat bra för mig. Är silvret väldig svart behövs nog silverputs dock.

• abris

vart köper man silverputs??

• mama08

Guldfynd har en man köper för 20-30 kr!
    SUPERbra för guld, silver å diamanter!

happy mama!
  • Tristanya

fungerar det inte med ketchup också? har för mig att jag hört det någon gång.. o att man putsar med en trasa eller liknande..

• Amita

guldsmedaffärer, coop forum tex., men prova med tandkräm först för det brukar faktiskt fungera och bli jätte bra, ett husmorsknep som oftast fungerar.

• miamartini

tandkräm funkar men de finns dock risk för att de repar på tandkräm innehåller slipmedel.... Citronsyra funkar till rengöring men de allra bästa e nog o köpa silverputs eller medel för smyckes rengöring (hos guldsmeden eller liknande) för de e ju trots allt gjort för den typen av rengöring

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • abris

tack alla för alla bra tips...nu ska här göras rent silver

• lycklig adoptivmamman

använd eltandborste och tandkräm utan slipmedel. Ketchup funkar oxå men blir kladdigt och luktar inte lika gott som tandkräm.

Svar på tråden hur kan man göra rent silver...halsband och armband???