• omis78

Vad för soffkuddar till brun soffa?

Vi har köpt en stor brun divansoffa, vi fick den billigt pga att det saknades kuddar i den. Svårt att hitta kuddar i samma bruna färg eftersom vi ej har något tygprov. Fundera på om man ska ta olika kuddar i brun/vita färger, har svarta sammetsgardiner till. Någon som har förslag på några kuddar, skulle vara jättetacksam.

• Svar på tråden Vad för soffkuddar till brun soffa?
  • AnnaGBG

Beror helt på vad man har för smak ju... Jag hade tagit något färgglatt och stormönstrat. Är sjukt trött på allt brunt och beige...

• omis78

Nej, vi ska hämta den imorgon. Kan ta kort på den då.

• LRX

Vi har en lite grå-brunspräcklig soffa och kör med IKEA's Stockholm-kuddar: www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/IkeamsSearch&langId=-11&categoryId=null&catalogId=11001&searchType=product&pageNumber=-1&orderBy=score&random=&query=stockholm+kudde&category=%23%7EProducts

Har tidigare haft kuddar i accentfärger som turkos och grön.

• omis78

Jag är öppen för alla förslag men vill inte rött.

• omis78

55*55 är en bra storlek, men jag är tveksam om kuddarna passar.

• 2007 Mamma

Beror på vad ni har för färger i ert hem... kanske ngt stormönstrat med lite turkost i...

• LRX
    omis78 skrev 2007-07-31 00:51:42 följande:
    55*55 är en bra storlek, men jag är tveksam om kuddarna passar.
    Beror lite på hur resten av möblemanget ser ut, Vi har sideboard/TV-bänk i högblankt vitt och soffbord i svartbrunt trä, beige matta samt lite övriga svarta och vita detaljer, så för oss funkar det bra Svart och vitt är ju tacksamt eftersom det funkar med nästan alla färger.
  • omis78

Soffan ska stå i ett biorum som vi håller på att göra iordning. Vill ha mycket fluff så det blir mysigt, ej stelt. Mycket tyger och soffkuddar. Är lite rädd att de svarta sammetsgardinerna ska skära sig med den bruna soffan. Vill därför ha kuddar som knyter ihop gardinerna och soffan.

• AnnaGBG
    omis78 skrev 2007-07-31 01:02:31 följande:
    Soffan ska stå i ett biorum som vi håller på att göra iordning. Vill ha mycket fluff så det blir mysigt, ej stelt. Mycket tyger och soffkuddar. Är lite rädd att de svarta sammetsgardinerna ska skära sig med den bruna soffan. Vill därför ha kuddar som knyter ihop gardinerna och soffan.
    Jaa,sammet ärju ofta inte bara en färg fast det är enfärgat... Rörigt Alltså det skimrar ju lite. Jag har svarta sammetsgardiner men de skimrar lite i blått så det hade ju inte varit snyggt med brunt. Är dina helt svarta?
  • MalmöTös 80

beige tycker jag e snyggt

• TigerLily

Jag skulle satsa på vita kuddar blandat med turkost å eventuellt cericerosa beroende på hur det ser ut hemma hos er i övrigt. Brunt är en bra bas för de flesta färger.
    Gärna med glitter/paljetter å tofsar mm... men smaken e som baken.

• TigerLily

Å eftersom ni har svarta gardiner kan ni ha färglada kuddar med svarta mönster.

• Nillax

Vi har bruna soffor och har kuddar i brunt, mossgront och limegront samt matta i limegront...kan tanka mig att det ar lite klurigt med svarta sammets gardiner till...

• nattfly

höstfärger funkar till både svart och brunt

• omis78

Tack för alla tips, var på ikea och handlade bruna kuddar som bas. Passade faktiskt färgmässigt ihop med soffan, det blev också några kuddar i beige med brunt mönster på. Blev jättenöjd.

• Theress

Vi ska ha röda kuddar i vår bruna soffa, skitsnyggt tycker jag :)

• Theress

oj, såg nu att du inte ville ha rött Generad

Svar på tråden Vad för soffkuddar till brun soffa?