• Millenium

Ris kakor till barn

Vår son är 2½ år och fullkomligt älskar riskakor med ost smak kan det på nått sett inte vara bra för honom? Han är inne i en period då han äter frukost väldigt dåligt förrutom välling mat brukar han vara rätt så bra på att äta.

• Svar på tråden Ris kakor till barn
  • Philenia

Min dotter älskar dom riskakorna hon med.. Jag tror inte det kan vara någon fara iaf..

• Cecci78

samma här, sonen älska gräddfil/gräslök. det jag har funderat på är om det är för mkt salt i dem?

• Länk

Mina barn gillar oxå riskakor.
    Tror inte att de e nått farligt i att ge dom de.
    De e ju bra att don kille gillar riskakor, då äter han iaf nått 's*

• moondaisy

Dottern älskar oxå "kakor" som hon kallar dem. Det enda som kan hända är väl att de kan bli lite trög i magen av dem...
    När Tilda hade magsjuka fick vi dietråd från sjukvårdsupplysningen o det var att hon bara fick äta riskakor o rivet äpple o det funkade hur bra som helst, på mindre än ett dygn var diarrén borta, så man kanske ska passa sig lite för den effekten borde ju bli även om man har en frisk mage... Kanske... Eller?
    Annars tycker jag att det är ett perfekt mellanmål

• onehappen

tror det är mycket salt i de smaksatta riskakorna, ifall man nu bryr sig om det.

• Tant Green

Här går det också åt en hel del riskakor, men hon blir lätt hård i magen av dem så vi försöker ransonera lite. Hon älskar knäckebröd också och jag är lite tveksam till det med, det är ju nyttigt men det är ju rätt mycket fibrer i och man ska ju vara lite försiktig med fibrer till små barn (hon är 2 år). Fast om man kör varannan riskaka och varannan knäckebröd så kanske det går bra

• neoaliya

det är stor åtgång på riskakor här

• leona

har ni provat majsbågar? min dotter är tokig i dom. Dom innehåller inget salt och socker, bara majs. som stora ostkrokar utan "det goda"

Svar på tråden Ris kakor till barn