• Heleri

Kostnad för att förstora ringarna?

Jag får fortfarande inte på mig mina ringar (har gått ner alla gravidkilon + nästan 10 till!), sonen är snart 14 månader så det är väl dags att förstora ringarna Gråter Någon som har gjort det och vet vad det kostar? I vigselringen sitter tre små stenar också, har hört att det är svårt att ta ut ringar med stenar i....stämmer det tro?

• Svar på tråden Kostnad för att förstora ringarna?
  • Sofis

Min man fick förminska sin ring och det gick på ungefär 300 på guldfynd har jag för mig. Men att förstora kan jag tänka mig kostar mer än så, plus att du har väl två ringar som ska förstoras? Du får kanske räkna med runt 1000 spänn då kanske...?

17/8 har vi varit gifta i 5 år
  • Gul13

Jag tror inte det kostar mycket mer att förstora ringarna än att förminska. Men jag törs inte svara säkert. De töjer ju bara ut ringarna när man förstorar och pressar ihop när man förminskar.

• Emeliee

Min man fick förstora sin ring samma dag vi skulle gifta oss (han måste beställt fel strl eller något) och det kostade cirka 300:-.

♥ Milton ♥ 061205
  • MsTeee

min kille förstorade sin ring för 50:- riktigt billigt :D men de e nog olika vart man gör det. Detta va en liten guldaffär.

• jelena2

Det är bara nån månad sen jag förstorade mina ringar. De valsade ut dem en kvarts storlek och det kostad 440:- för bägge.
    Om de hade behövts göras ännu större, så hade de fått klippa upp ringarna och sätta i en bit och då hade det blivit betydligt dyrare (såklart).
    Jag tror att det är dyrare i butiker som måste skicka iväg smycken till juvelerare än i butiker som har juvelerare på plats, men jag vet inte.
    Lycka till! Det är så roligt att "se" gift ut igen!

Svar på tråden Kostnad för att förstora ringarna?