• Anonym (pankis)

inga pengar till mat, käka på kredit på IKEA?

Tack vare omfattande och nödvändiga bilreparationer har vi varit tvugna att ta utav hushållskassan så nu är det riktigt knapert. tanken slog mig då....har kreditkort på IKEA, kan man använda sig utav det i cafeterian? Alltså så man betalar den nästa månad. Någon som gjort så?

• Svar på tråden inga pengar till mat, käka på kredit på IKEA?
  • Anonym

Ja det kan man.
    Även handla mat och sånt i deras butik som brukar ligga utanför kassorna typ.

• Anonym

tror inte att man får använda det där, utan bara när du handlar i varuhuset. men jag är inte säker.

ingen du kan låna av istället o handla mat på ica ?

• trollkarl

kan la ta ut kontanter på kreditkortet??

• Anonym
    trollkarl skrev 2007-07-31 14:28:12 följande:
    kan la ta ut kontanter på kreditkortet??
    Nej.
  • AnniPanni

Du kan ta ut kontanter på ditt ikea kort! Du kan ta ut upp till den summan du har godkänt på.

• Anonym (pankis)

Jag menar cafeterian/restaurangen inne på varuhuset (malmö).

• Anonym
    Anonym (pankis) skrev 2007-07-31 14:29:37 följande:
    Jag menar cafeterian/restaurangen inne på varuhuset (malmö).
    Ja det kan man!
  • Anonym
    AnniPanni skrev 2007-07-31 14:29:29 följande:
    Du kan ta ut kontanter på ditt ikea kort! Du kan ta ut upp till den summan du har godkänt på.

Kan man?

I butik el?

• Anonym (pankis)

Annipanni...kan man?? O så räknas det som en kreditskuld man betalar månaden efter? Gör man det i kassan?

• trollkarl

Anonym (pankis) skrev 2007-07-31 14:30:49 följande:

Annipanni...kan man?? O så räknas det som en kreditskuld man betalar månaden efter? Gör man det i kassan?
    ta ut i bankomaten går har jag för mig..
  • Anonym (japp)

Ja, man kan käka på deras restaurang & betala med IKEA-kortet!
    Har gjort det flera ggr

• Anonym

Du kan ta ut pengar på ikea kortet och du kan äta i restaurangen på kortet också :)

• Anonym

Vart tar man ut pengar på Ikea kortet??!

• Anonym (kanske)

Istället för att låsa er till IKEA, så kan ni ju ordna med ett mastercard, där ni betalar räkningen månaden efter. Tror inte att det tar så lång tid att få hem ett sånt kort...

• PetraD

men det tar väl några dagar tills man får de pengarna

AnniPanni skrev 2007-07-31 14:29:29 följande:
  • Anonym (japp)

Ja, du kan betala med det i restaurangen. Jag har själv använt det så på IKEA i Malmö.
    Vad gäller uttag tror jag att de görs i kassan i samband med köp och att du kan ta ut upp till 300 kr. Ring och fråga dem!

• Anonym (Ikea)

(jobbar på ikea)
    Du kan betala med ditt ikea kort i kassan på restaurangen. Även köpa hem mat i lilla mat shoppen med samma kort.
    Vill du så kan du dessutom ta ut 300:- kontant vid varje köp, upp till den summan som du har i kredit..

Svar på tråden inga pengar till mat, käka på kredit på IKEA?