• sheeba

Lasagne eller lasagnette?

Villken sort tycker du är godast av dessa färdiga blandningar?
    Jag gillar lasagnetten bäst, var länge saden jag åt lasagnen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lasagne eller lasagnette?
  • TesS08

Det var längesen man åt hemmalagad lasagne...Oj så gott.

• Anna Paulita

Vad är lasangette?

• Bluescreen

Ooh har precis köpt dafgårds lasagner som jag slängt in i micron till mig och sonen. Dunderförkyld och orkar inte laga mat...

Men vad är skillnaden på lasagne och lasagnette?

• sheeba

Lasagnen är ju plattor man lägger i, lasagnetten är små pasta löv som man blandar runt i köttfärsen. Sedan är nog krydningen lite annorlunda inte säker. men jag tycker dte smakar lite olika.

• Marcupilami

Färdiga blandningar? Har aldrig använt. Gör lasagne med bechamelsås, köttfärssås och massor med ost varvat.

dator heter det. datOR...
  • Fräknar och Honungshy

Min lasagne blir alltid misslyckad Ärligt talat så kan jag verkligen inte göra lasagne,fast jag går efter receptet blir den total ur äcklig och torr..jättehård Grr..det som är så gott!

• CeeJay

Jag gör "fuskvarianten" med lasagnemix - tillsätter bara mindre vätska än vad som står och den blir supergod. Skit samma att jag inte gjort den från grunden, jag har ju inte skjutit kon heller för att få köttfärsen...

• sheeba
    CeeJay skrev 2007-07-31 16:28:34 följande:
    Jag gör "fuskvarianten" med lasagnemix - tillsätter bara mindre vätska än vad som står och den blir supergod. Skit samma att jag inte gjort den från grunden, jag har ju inte skjutit kon heller för att få köttfärsen...
    Ja det är det jag menar med färdiga blandningar kom inte på vad jag skulle kalla den annars
    Gör som dig drar in på vätskan.
Svar på tråden Lasagne eller lasagnette?