• A flikka

Petit brabancon

Är det nån här inne som äger denna ras. har varit intresserad av den mycket länge nu och har fått erbjudande om att ev köpa/på foder en valp av en bekants syster.
    Har läst allt jag kan komma över på internet, är mer intresserad av hur just ERA hundar är.
    Hört att dom är mkt tokiga i alla fall . Små clowner.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-14 19:25:11:
    Nu är han här min lilla vovvebebis och han är såå söt. Bilder finns i mitt galleri.
    Enzo fick han heta!

• Svar på tråden Petit brabancon
  • Pikku Enkeli

Har en bekant som har en Griffon Bruxellois och den vovven är skraj för de mesta saker, samtidigt som hon är jättenyfiken och social. Supermysig liten vovve!

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • A flikka
    Pikku Enkeli skrev 2007-07-31 16:06:56 följande:
    Har en bekant som har en Griffon Bruxellois och den vovven är skraj för de mesta saker, samtidigt som hon är jättenyfiken och social. Supermysig liten vovve!
    Jah! Men det är ju en sån, fast släthårig :). Hehe, enkel att plocka med sig samtidigt som det inte är en mini chihuahua..
  • Pikku Enkeli
    A flikka skrev 2007-07-31 16:09:53 följande:
    Jah! Men det är ju en sån, fast släthårig :).
    Ja men det lär väl inte skilja nåt på dem för det?
    [[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • A flikka
    Pikku Enkeli skrev 2007-07-31 16:11:05 följande:
    Ja men det lär väl inte skilja nåt på dem för det?
    Nje, inte egentligen tror jag inte, eftersom de föds i samma kull. Fast jag har faktiskt hört att brabanconen ska vara lite "tokigare" :P Men det är väl nåt som sägs bara :)
  • Uncia

har ingen själv, men dem jag träffat är himla mysiga och härliga hundar.

• Ofeliaa

Jag har haft 2 st, en strävhårig och en korthårig, underbar ras men dock tyckte jag att dom var lite svåra att få rumsrena, men det kanske bara var mina som var knasiga *skratt*

• A flikka
    Ofeliaa skrev 2007-09-03 23:25:51 följande:
    Jag har haft 2 st, en strävhårig och en korthårig, underbar ras men dock tyckte jag att dom var lite svåra att få rumsrena, men det kanske bara var mina som var knasiga *skratt*
    är det sant :D? min är oxå svår att få rumsren (han är 16 veckor). Kisset är bra, men bajseriet kör han inomhus :(. hur lång tid t og det för dig??
  • Ofeliaa

Jadu....det tog iaf något år att få dom 100% rumsrena men visst hände det "olyckor" iaf.

• A flikka
    Ofeliaa skrev 2007-09-04 22:09:20 följande:
    Jadu....det tog iaf något år att få dom 100% rumsrena men visst hände det "olyckor" iaf.
    Ojdå..

pratade med ytterligare en som haft samma ras idag och han sa samma sak. Tog jättelång tid och det hände "olyckar" lte nu och då för honom med... undra varför :S?
  • A flikka
    enlitenbitkaka skrev 2007-09-04 23:13:16 följande:
    Har du kikat på vovve.net? Där finns garanterat någon med en Petit brabancon!
    jodå, där har jag kollat :) men undrade om det fanns nån HÄR :)
Svar på tråden Petit brabancon