• Venna

Ikeas sultan madrassben??!!

Vi funderar på att ta bort själva ramen runt vår säng och bara behålla själva huvudändan. Jag kollade på Ikeas hemsida efter ben till madrasserna, men det står att alla är 10 cm höga...Låter inte det jättelågt? Då hamnar ju madrassen nästan på golvet, eller?

Är det någon som har såna här "sängben" som vet hur det fungerar? Jag skulle vilja ha en sängkappa till, men om själva underdelen av madrassen inte kommer mer än 10 cm från golvet så borde ju en sängkappa släpa i golvet mer eller mindre?

• Svar på tråden Ikeas sultan madrassben??!!
  • Fighter

Jag har ett par silverfärgade ben, dom är minst 20 cm om inte 25, köpta på ikea.

• eyry

Vi har sängben till våran sultan och har även sängkappa på sängen. Ändå är det ca 1 dm till golvet

Älskar mina 2 prematurer
  • eyry

Vi har de där cremefärgade

Älskar mina 2 prematurer
  • Freiya

sängbenen finns i olika längder. jag har stålbenen och dom är kanske 12cm eller så.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Venna

Jag var just in på Ikea hemsida igen, och såg nu att det ju visst finns i olika längder, bara man anstränger sig och söker lite noga!

Tusen tack för era snabba svar!

• Joonas

På IKEA finns ben som är 10, 20 eller 30 cm. Det vanligaste måttet för en resårmadrass är 20 cm.

festlig, funktionell och fryntlig
Svar på tråden Ikeas sultan madrassben??!!