• palmblad

Potträna med kalsonger/blöja

Min son på snart tre fixar att gå på pottan vid behov nästan varje gång. Men bara om han går med bar underkropp. Har han up and go eller kalsonger, hinner han inte fast man påminner honom. När han går utan går han till pottan självmant utan att jag säger nåt. Tips?

• Svar på tråden Potträna med kalsonger/blöja
  • fru kost

är i den sitsen jag också nu. Samma problem. Tycker dock att det går bättre med lite större kalsonger- typ slappa boxerkalsnonger. Tror att om de har tajta kalsonger så "tror" de nog att de har bljöor och glömmer bort signalen...

• TjorveniSkåne

Tålamod. Vår son fick gå naken hemma några veckor, sedan började det fungera med kalsonger också.

• palmblad

Vi har ingen brådska. Har också funderat på större kalsingar. Killen har haft kläm på pottan ordentligt i 2 mån. Finns det boxer för så små rumpor? D är rätt liten av sig.

• fru kost

ja. min son är inte heller så stor av sig. väger väl 15.5 kg och visst finns det boxer :)

• cicci85

På icaMxi finns boxer från stl86 så det borde ju finnas i klädaffärer oxå.
    Fast mindre har jag inte sett...

• palmblad

Hihi. Igår kväll kissade de stående över pottan. Tyvärr kan 86 i kalsoner va för små, men jag ska kolla.

• TjorveniSkåne

Jag köpte boxer i minsta storleken på HM (86/92), funkar till vår 13-kg pojke iaf! Kolla bara så det inte är en "blöjmodell". Annars är de minsta kalsongerna jag har hittat med spindelman-motiv från Lindex, dock ej boxer.

• Mallemus

Jag har köpt boxer på ICA Maxi och Åhlens i strlk 86 och 92. Vår son frågar flera ggr per dag om han har blöja eller kalsonger. Men nu har det gått bra i 4 dgr utan en enda olycka. Däremot får vi sätta på blöja när han skall bajsa.

Svar på tråden Potträna med kalsonger/blöja